3 C
București
marți, 21 ianuarie 2025
AcasăInvestigații România LiberăBoagiu: România nu poate aplica modelul Poloniei. Ar însemna sinucidere curată

Boagiu: România nu poate aplica modelul Poloniei. Ar însemna sinucidere curată

Din totalul de patru miliarde şi jumătate de euro pe care Uniunea Europeană i-a pus la dispoziţia ţării noastre pentru dezvoltarea infrastructurii, România „se laudă” că a absorbit 110 milioane.

Rata de absorbţie a fondurilor europene în România este aşadar de aproximativ 4%. În schimb, Polonia are o rată de absorbţie de peste 60%. Aplicarea modelului polonez de atragere a fondurilor europene în ţara noastră ar însemna sinucidere curată, este de părere Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu.

„Nu se pune problema unei reacreditări a României la mijlocul perioadei 2007-2013. Acest lucru ar însemna sinucidere curată. România are nevoie de continuitate. Ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani în infrastructura românească justifică ironiile la adresa Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, dar există un trend pozitiv în ceea ce priveşte îmbunătăţirea ratei de absorbţie a fondurilor europene”, a declarat Anca Boagiu.

În ultimele două luni rata de absorbţie a fondurilor europene a crescut de la doar 1% la 4%. Potrivit Ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, lipsa unei strategii unitare şi comunicarea sporadică cu instituţiile europene au fost principalele probleme în accesarea fondurilor europene.

Boagiu susţine că aceste probleme au fost rezolvate, iar în prezent la Autoritatea de Management există 72 de proiecte pentru a atrage fonduri europene.

„Nu putem să ieşim din criză, dacă nu facem investiţii. Am obţinut anul acesta deblocarea unor împrumuturi care însumează un milliard de euro. Stimularea transporturilor de marfă pe Dunăre şi transformarea portului Constanţa în al doilea ca importanţă din Europa, sunt două proiecte importante pentru Minister în care vom investi”, a spus Boagiu.

Transporturile ne trag in jos

POS Transport înregistrează cea mai mică rată de absorbţie a fondurilor europene şi stârneşte cele mai mari discuţii privind incapacitatea României de a valorifica banii de la UE.

Bulgării, spre exemplu, au reuşit să consume până la finele lui 2010, 5,81% din suma totală disponibilă (circa 94 de milioane euro) pentru infrastructura de transport, iar Estonia – 20,29% (circa 106,6 milioane euro).

POR şi POSDRU sunt în continuare programele fruntaşe în absorbţia de fonduri structurale
în România. Cu plăţi de 2,52 miliade lei, respectiv 2,039 miliarde lei, acestea înregistrează grade de absorbţie de 14,89% şi 13,36%.

Alexandra Jeles
Alexandra Jeles
Alexandra Jeles, redactor Rl online
Cele mai citite

Tanczos Barna la Reuniunea ECOFIN de la Bruxelles

Pe agenda reuniunii se află dezbateri esențiale, privind simplificarea reglementărilor și reducerea sarcinilor administrative asupra mediului de afaceri din Europa Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, participă,...

Consiliul Concurenței sancționează doi constructori pentru trucarea unei licitații în județul Cluj

Consiliul Concurenței a aplicat amenzi de 1,42 milioane de lei (286.758 euro) către Societatea de Construcții Napoca SA și Beton Constructorul SRL, pentru trucarea...

Trump promite o „nouă epocă de aur” pentru SUA: Amenințări comerciale dure pentru Mexic, Canada și China

În primele ore ale revenirii la Casa Albă, Donald Trump a lansat o serie de amenințări comerciale ce marchează începutul unei noi etape în...
Ultima oră
Pe aceeași temă