5.4 C
București
sâmbătă, 7 decembrie 2024
AcasăSpecialPe piata detergentilor, brandul face alegerea

Pe piata detergentilor, brandul face alegerea

» Incepand din 2003, consumatorii nu-si mai aleg produsele in functie de pret.

» Vanzarile de pe piata romaneasca se apropie cu pasi repezi de cele inregistrate in alte tari UE.

» Cele mai dinamice segmente ale pietei sunt cel al detergentului pentru masini de spalat automate si cel al detergentilor 2 in 1.

Consumul detergentilor de rufe in Romania nu a atins nivelul din alte tari UE. Cu toate acestea, vanzarile cresc semnificativ, de la un an la altul, apropiindu-se de cifrele inregistrate pe piata europeana. "Detergentul de rufe este cumparat de 94% din totalul gospodariilor din Romania – dar consumul mediu pe cap de locuitor este inca foarte redus fata de media din Europa si chiar din tarile din Europa Centrala si de Est. Prin urmare, piata din Romania continua sa aiba un potential de crestere ridicat", a declarat Valentina Tagartoi, brand building manager Dero, la Unilever South Central Europe.
Piata autohtona a detergentilor este perceputa de marii jucatori ca fiind foarte bine dezvoltata, extrem de competitiva si alimentata continuu cu noi produse, imbunatatite. "Dupa o perioada de declin, intre anii 1998-2001, piata s-a inscris din nou pe o curba ascendenta. In 2005 era estimata la o valoare de 100 milioane de euro, iar de atunci a continuat sa creasca. Piata romaneasca de detergenti este foarte bine dezvoltata si extrem de competitiva", a aratat Maria Camelia Sur, external relations manager – Procter&Gamble Balkans.

Consumatori pretentiosi
Tendinta de crestere a vanzarilor de detergenti, manifestata in ultimii ani, a continuat si in primul trimestru din 2007, au anuntat marii producatori. "Cresterea consumului de detergenti are la baza imbunatatirea puterii de cumparare si cresterea numarului de gospodarii dotate cu masini de spalat automate. De altfel, cele mai dinamice segmente ale pietei sunt cel al detergentului pentru masini de spalat automate si cel al detergentilor 2 in 1 (detergent plus balsam)", a precizat reprezentanta Unilever.
"Piata detergentilor pentru masini de spalat automate a inregistrat o crestere a volumului de vanzari de la 38% in 2002, la 56% in 2004, iar in 2005 cresterea a fost de aproximativ 30%. In primele doua luni ale anului curent, volumul total de vanzari al detergentilor in Romania a crescut cu 30% fata de aceeasi perioada a anului precedent", a aratat reprezentanta P&G, citand datele firmei de cercetare AC Nielsen. Ea a punctat si cateva noi caracteristici ale pietei. Astfel, consumatorii au devenit mult mai pretentiosi, iar pachetele mari de detergenti sunt tot mai cautate (de exemplu, in 2005, pachetele de detergenti de 1,5 kg acopereau aproximativ 73% din piata, fata de 32% in 1998). Totodata, pachetele de 600 g si-au pierdut din popularitate, in favoarea celor de 3, 6, 9 sau chiar 15 kg. "Daca in anii ‘90 consumatorii isi alegeau produsele avand drept criteriu pretul, incepand cu anul 2003 situatia s-a modificat si a ajuns ca astazi sa fie din ce in ce mai apropiata de cea din tarile vest-europene: consumatorii aleg un anumit brand de detergenti", a spus Sur.

» Majorarea consumului are la baza si cresterea numarului de gospodarii dotate cu masini de spalat automate.

Marii jucatori

Principalii jucatori sunt: Procter&Gamble, Unilever si Henkel. P&G este lider pe piata romaneasca, cu Ariel, Tide si Bonux. Unilever, care comercializeaza Dero, Omo si Bona, detinea o cota de piata volumica de 32% in 2006. Henkel are in portofoliu marcile Persil, Perwoll si Rex. "Piata detergentilor este din ce in ce mai concentrata: primii trei jucatori detin impreuna o cota de piata de peste 80% si doar doua marci de detergenti din 15  acopera peste 50% din vanzari", a aratat Valentina Tagartoi.

Cele mai citite

Cine și de unde se informează: TikTok, YouTube și WhatsApp devin surse cheie, în timp ce Facebook pierde teren

Un raport anual al Institutului Reuters, bazat pe date din 47 de țări, evidențiază rolul esențial al rețelelor de socializare în difuzarea informațiilor, cu...

Descinderi de amploare: Agitatori online și promotori ai urii, reținuți de autorități

Autoritățile au desfășurat, sâmbătă dimineață, o amplă acțiune în mai multe județe și în București pentru combaterea instigării la ură și promovării simbolurilor fasciste...

Greve extinse la Volkswagen în Germania. Angajații contestă reducerile salariale și închiderea fabricilor

Începând de luni, lucrătorii Volkswagen din Germania vor organiza greve extinse la nouă fabrici, inclusiv în Wolfsburg, Hanovra și Zwickau, ca răspuns la reducerile...
Ultima oră
Pe aceeași temă