20.4 C
București
miercuri, 18 septembrie 2024
AcasăSpecialIdei deştepte româneşti. Cum poţi să faci profit "întorcând" site-ul Facebook pe...

Idei deştepte româneşti. Cum poţi să faci profit „întorcând” site-ul Facebook pe toate părţile.

• Prin intermediul unei aplicaţii creată de doi tineri, companiile din România pot afla cum se pot promova eficient pe Facebook şi cine sunt, de fapt, clienţii lor. Prin abonament, pot avea la dispoziţie clasamente care să îi ajute în promovare.
• Ziarul „România liberă” continuă să facă cunoscute ideile bune de afaceri şi, mai ales ,pe tinerii care le pun în practică.

 

Din cei opt milioane de oameni care folosesc internetul în România, mai bine de patru milioane au cont pe reţeaua de socializare Facebook (FB). Dovadă că Facebook s-a răspândit ca un virus printre români sunt chiar cifrele. Dacă la începutul lui 2011, peste 2.400.000 de utilizatori aveau cont, anul acesta numărul de fani s-a dublat. Cei mai împătimiţi utilizatori sunt în Bucureşti, Timişoara şi Iaşi (clasamentul pe oraşe şi judeţe îl puteţi găsi cu ajutorul acestui link: http://www.facebrands.ro/map.html).

Egalitate femei – bărbaţi

În ceea ce priveşte împărţirea pe sexe, se vede că măcar pe Facebook este oarecum egalitate. Femeile utilizează FB în proporţie de 49,5%, iar bărbaţii în proporţie de 50,45%. Majoritatea utilizatorilor au între 25 şi 35 de ani (30,5%). Liceenii şi studenţii vin apoi tare din urmă: dintre cei care au între 18 şi 24 de ani, 31,9% folosesc FB. Urmează apoi adolescenţii: dintre cei care au între 13 şi 17 ani – 16,3% şi-au creat cont pe FB. Că utilizatorii sunt în special tineri o arată şi clasamentul general al paginilor. Cele mai accesate pagini de FB sunt cele ale cântăreţilor (Inna şi Alexandra Stan sunt în top 3).
Facebook nu a rămas însă străin nici celor care au trecut de prima tinereţe: dintre cei care au între 35 şi 44 de ani, 14,2% intră pe FB, iar la grupa de vârstă cuprinsă între 45-54 – 4,3% sunt activi.
Un alt lucru interesant este că majoritatea utilizatorilor folosesc statusul „singur” (33,21%). Urmează apoi cei care sunt căsătoriţi (31,5%) şi cei aflaţi într-o relaţie (30%). Doar 5% dintre utilizatori declară că sunt logodiţi.

Elena Udrea şi Remus Cernea printre cei mai activi pe Facebook

Şi pentru că Facebook-ul a prins atât de bine printre români, multe companii nu au ezitat să îşi facă şi ele o pagină proprie pe această reţea de socializare. Aşa cum oamenii obişnuiţi îşi spun supărările şi bucuriile pe FB, îşi afişează poze, postează melodii, tot aşa şi companiile au găsit aici spaţiul perfect pentru a-şi promova mesajele. Nu în ultimul rând este locul ideal în care să interacţioneze cu propriii clienţi. Adică să se apropie de ei şi să şi-I fidelizeze. BMW, BCR, Danone, Love Plus sunt doar câteva dintre companiile care au pagină de Facebook şi care folosesc internetul pentru promovare. Politicienii nu se lasă nici ei mai prejos. Elena Udrea şi Remus Cernea, de exemplu, sunt foarte activi pe Facebook, potrivit clasamentului Facebrands. Pe de altă parte, oricine poate folosi Facebrands ca să vadă ce pagini de internet preferă prietenii lor. Ai mei spre exemplu sunt fani principalelor cotidiene din ţară şi ai librăriei Cărtureşti.

Cum află companiile ce fac fanii lor pe Facebook

În acest context, nu a durat mult până s-a lansat serviciul Facebrands, un site care monitorizează tot ce se întâmplă pe Facebook şi care, pe baza unor grafice şi tabele, permite firmelor să vadă câţi fani au şi cum interacţionează aceştia cu paginile lor. „Nu contează doar numarul total al fanilor, ci şi fanii implicaţi, care interactionează cu pagina. Degeaba ai mai mulţi fani decât un concurent dacă el are mai multi fani implicaţi decât tine”, explică Ionuţ Oprea, manager STANDOUT, una dintre companiile care a gândit Facebrands. Site-ul s-a lansat în ianuarie 2011 şi a fost creat împreună cu Andrei Ştefan, manager al companiei Byte Flux. Companiile pot să vadă în acest fel soluţiile prin care pot ajunge la nivelul celui mai bun dintr-o anumită categorie (băuturi, maşini, alimentaţie) sau chiar cum îl pot depăşi pe cel mai bun.

Mesaje transmise eficient şi vânzări mai bune

Pentru companii, Facebrands este unul dintre instrumentele prin care pot măsura cum a ajuns mesajul lor şi al concurenţei la clienţi. „Nu îi ajută doar să aibă vânzări mai bune, ci să îşi măsoare eficienţa dialogului cu utilizatorii. Aceştia pot duce mesajul mai departe şi la alţii, care să genereze la rândul lor interacţiuni”, explică Ionuţ Oprea.
Un exemplu bun de comunicare pe FB a fost dat recent de compania Danone: cei care se ocupă de pagina de FB a Danone au postat la un moment dat o poză cu «un sărut acrobatic» (doi tineri care se sărută dintr-o poziţie ciudată) şi şi-au invitat fanii să procedeze la fel. „Acţiunea a avut un mare succes şi a generat cateva mii de interactiuni, iar alţi utilizatori au încercat sărutul respectiv apoi au postat poza”, povesteşte Oprea.

Înveţi să te joci şi îţi promovezi brandul

Tot Standout i-a ajutat şi pe cei de la Bitdefender (companie care creează softuri antivirus pentru calculator) să îşi promoveze un produsele pe internet. „Le-am făcut o aplicaţie haioasă (un mini site postat pe pagina de FB), care permite cuplurilor «să-şi scaneze relaţia de viruşi»”, explică Oprea. Ce înseamnă mai exact asta? Intri pe pagina de FB a Bitdefender, accesezi aplicaţia care îţi scanează relaţia de viruşi şi completezi puncte slabe ale relaţiei tale cu partenerul. „Introduci emailul iubitului şi îi trimiţi mesajul. La rândul său va face acelaşi lucru”, povesteşte Oprea. Chiar dacă poate părea o joacă, rezultatul este o imagine mai bună a mărcii.

Nu în ultimul rând, utilizatorii pot găsi pe Facebrands si „check-in-uri” prin Facebook Mobile sau Foursquaare. Acestea sunt aplicaţii pe care utilizatorii şi le pot descărca în telefonul mobil şi prin intermediul cărora îşi pot informa toţi prietenii unde se află în orice moment. „Poţi să spui că eşti la mall, la cinema, la cafenea”, spune Ionuţ Marin.

Deşi e lansat de numai un an, Facebrands se anunţă profitabil. „Vindem două tipuri de abonament, unul la 119 euro, care oferă informatii despre paginile si activitatea dintr-o singură categorie, iar altul cu acces complet la 419 euro”, explică Ionuţ Opre

 

Facebrands va avea o versiune şi în Marea Britanie

În total, Facebrands monitorizează in Romania peste 16.000 de pagini de FB, inclusiv unele dedicate politicienilor de la noi (n.r. cei mai mulţi fani pe FB îi au Cezar Maroti, Remus Cernea şi Elena Udrea, cf Facebrands). „Când un concurent porneşte o campanie, Facebrands îţi dă alerte pe email. În felul acesta poţi să îţi supraveghezi permanent competitorii”, explică Oprea.

În acest moment, Facebrands este folosit deja de majoritatea agenţiilor de publicitate şi PR din România care derulează campanii pe Facebook. În curând, va fi lansată o versiune şi în Marea Britanie. „Se numeste Fanalyzer şi o vom prezenta la un târg din Londra, unde sunt expuse soluţii de marketing pe internet”, adaugă Oprea.

 

16.000 de pagini de Facebook sunt monitorizate pe Facebrands.ro de cele doua companii, Standout şi Byte Flux.

Cele mai citite

INS: Câştigul salarial mediu brut în 2022 a fost de 77.416 lei

Salariaţii cu studii superioare au avut o pondere de 36,5%, iar femeile au reprezentat majoritatea, cu 58,5% La nivelul anului 2022, câştigul salarial mediu brut...

Alertă! Secretara-şefă a Universităţii de Medicină din Bucureşti, dată dispărută și căutată la nivel național

Matei Vali Cătălina (43 ani), secretara-șefă a Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București, a fost dată dispărută! Secretara-şefă a Universităţii de Medicină...

Se scoate la licitație un tronson al unui drum de mare viteză

Un nou tronson din drumul expres Târgu Jiu - Filiași a fost scos la licitație de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere...
Ultima oră
Pe aceeași temă