Reprezentanţii TP-LINK, unul dintre ce mai importanţi producători la nivel global pe piaţa echipamentelor wireless, au anunţat, miercuri, deschiderea unui birou de reprezentare şi a unui centru logistic la Bucureşti.
Centrul va fi un hub regional care va asigura distribuţia şi suportul tehnic pentru produse TP-LINK pentru clienţii din Europa de Sud-Est, respectiv Bulgaria şi ţările din zona Adria, potrivit oficialilor TP-LINK.
Chinezii au hotărât să deschidă acest birou în România ca urmare a creşterii vânzărilor din Europa de Est.
Practic, poziţia geografică a României reprezintă un mare atuu pentru companie. Astfel, biroul din Bucureşti va deveni al doilea centru de coordonare, după cel din Polonia, al afacerilor TP-LINK din Estul Europei.
“România este a doua cea mai importantă piaţă după vânzările de echipamente de reţea din Europa de Est, după Polonia şi a cincea la nivel global în funcţie de viteza de Internet. Astfel, decizia deschiderii unui birou local şi a unui centru logistic aici se datorează atât potenţialului extraordinar de dezvoltare pe care piaţa locală îl are, cât şi poziţiei geografice care facilitează interacţiunea cu distribuitorii şi clienţii noştri din regiune. În plus, piaţa a ajuns la maturitate, iar conectarea la internet şi accesul rapid la informaţii au devenit servicii disponibile pentru marea parte a populaţiei”, a declarat Hermes Song, directorul general al TP-LINK România.
Cifra de afaceri a TP- LINK în România
Chinezii nu vor deschide doar un birou, dar şi un depozit, care, potrivit estimărilor, în primul an de funcţionare va livra cel puţin 1,5 milioane de unităţi, dintre care aproximativ 35% vor fi destinate pieţei locale.
Depozitul va deservi mai multe state est-europene: Bulgaria, Serbia, Bosnia-Herţegovina, Albania, Macedonia şi Muntenegru.
În prezent, 80% din vânzările producătorului chinez în România sunt reprezentate de routere wireless, segment de produs pe care compania deţine o cotă de piaţă estimată la 55%. Prin deschiderea biroului local, TP-LINK încearcă să îţi consolideze poziţia prin dublarea cotei faţă de următorul competitor.
Totodată, compania vrea să diversifice şi să crească vânzările segmentului de clienţi SoHo (Small Office/Home Office – n. red.) şi IMM-uri.
“Anul trecut, TP-LINK a înregistrat o creştere cu 30% a cifrei de vânzări în condiţiile în care livrările au fost făcute exclusiv prin distribuitori. Având prezenţă direct, creştem, practic, disponbilitatea produselor noastre atât pe segmentul consumer, cât şi SoHo/IMM-uri ceea ce se va concretiza într-un avans de 50% al livrărilor. Pe termen mediu, ne propunem să atragem cel puţin un client ISP sau telecom. În contextul diversificării portofoliului de clienţi, avem în vedere investiţii atât în servicii de suport pentru clienţii finali prin intermediul unui call-center, dar şi traininguri şi programe online de suport pentru clienţii companii. De asemenea, vom acorda asistenţă partenerilor de distribuţie şi clienţilor în implementarea proiectelor”, a declarat Bogdan Mihalcea, director de vânzări TP-LINK pentru România.
În 2012, piaţa locală de echipamente de reţea pentru segmentul SoHo s-a cifrat la 20 de milioane de dolari, din care 15 milioane de dolari au reprezentat vânzările de echipamente wireless routing, potrivit estimărilor companiei.
Cele mai vândute produse ale companiei pe piaţa românească au fost routerul wireless N TL-WR720N, care asigură un transfer de până la 150 Mbps şi routerul wireless NTL-WR841ND, care asigură o performanţă de 300Mbps.
Compania TP-LINK este prezentă pe piaţa românească din 2007, prin trei distribuitori oficiali: Network One Distribution, Mondo Plast şi Royal Computers.