1.7 C
București
duminică, 29 decembrie 2024
AcasăSpecialDispare comertul stradal de electronice si IT&C

Dispare comertul stradal de electronice si IT&C

» Comertul de electronice si IT&C se va muta in cadrul marilor parcuri de retail, mall-uri sau centre comerciale.

» Locurile ramase vacante in comertul stradal vor fi ocupate de furnizorii de servicii financiare, turistice, imobiliare, alimentatie.

» Pe termen mediu, rata de crestere anuala a pietei de electronice si electrocasnice s-ar putea situa in jurul valorii de 15%.

Compania Flamingo se asteapta la schimbari majore pe piata locala de IT&C in urmatorii trei-patru ani, ce vor viza in principal reconfigurarea intregului segment de retail de produse electrice si IT&C, pe fondul preferintei tot mai accentuate a consumatorilor catre un comert desfasurat in cadrul marilor parcuri de retail, mall-uri sau centre comerciale de mari dimensiuni dedicate acestui tip de produse.
Retail-ul IT&C se va muta in parcuri de retail cu suprafete mari, motiv pentru care strategia Flamingo se va axa pe deschiderea unor magazine de mari dimensiuni, prin care sa ofere clientilor conditii mai bune de cumparare. Conform estimarilor facute de Jiri Rizek, CEO-ul Flamingo, "dupa ce retailerii IT&C se vor muta in spatii de mari dimensiuni special amenajate pentru comertul cu produse electronice, electrocasnice si IT&C locurile ramase vacante in sectorul comertului stradal vor fi ocupate in special de furnizorii de servicii financiare, turistice, imobiliare, alimentatie publica".

O piata de numai 900 milioane euro
In conformitate cu aceasta tendinta, planurile de dezvoltare ale Flamingo includ deschiderea a zece magazine Flanco World si consolidarea retelei actuale de magazine, astfel incat pana la finalul anului 2007 reprezentantii retailer-ului isi propun sa ajunga la o suprafata totala de vanzari de 60.000 metri patrati si de 75.000 metri patrati pana la finalul lui 2008. Piata de electronice si electrocasnice din Romania inregistreaza inca un volum mic de cerere pentru acest tip de produse, aceasta situandu-se in anul 2006 la putin peste 900 milioane euro, pentru aproximativ 22 milioane de locuitori, comparativ cu alte piete din regiune precum Cehia, unde, la o populatie de aproape doua ori mai mica, adica aproximativ 10 milioane de locuitori, piata de profil se ridica la aproximativ un miliard de euro.

Potentialul atrage investitii
Insa, conform oficialului Flamingo, "potentialul de crestere a acestui segment in Romania este foarte mare, avand posibilitatea de a se dubla in urmatorii cinci ani". Rata medie de crestere anuala preconizata pe termen mediu s-ar putea situa in jurul valorii de 15%, motiv pentru care retailer-ul IT&C isi propune sa-si consolideze prezenta in Romania printr-o politica intensa de investitii, a caror valoare va fi de ordinul zecilor de milioane de euro in urmatorii trei ani.
Segmentul de produse pe care Flamingo va pune accent in perioada urmatoare este cel de IT&C, care este de altfel si cel mai important pentru retailer, avand in vedere faptul ca lantul de magazine Flamingo a inregistrat anul trecut o crestere de 11,3% pe piata romaneasca de calculatoare, mentinandu-si pentru al patrulea an la rand pozitia de lider, cu o cota de piata de 12,2%. De asemenea, conform CEO-ului Flamingo, "piata de IT&C are posibilitatea de a-si dubla volumul in urmatorii trei ani si astfel sa atinga o valoare de 500 milioane  de euro". La fel de important este si segmentul de echipamente mobile si console dedicate sectorului de divertisment si consumatorilor de gaming, unde se asteapta ca lansarea mult-asteptatei console Sony PlayStation3 sa impulsioneze vanzarile pana la aproximativ 1.000 de unitati anul acesta.

STRATEGIE
Segmentul de produse pe care Flamingo va pune accent in perioada urmatoare este cel de IT&C, care este de altfel si cel mai important pentru retailer, avand in vedere faptul ca lantul de magazine Flamingo a inregistrat anul trecut o crestere de 11,3% pe piata romaneasca de calculatoare, mentinandu-si pentru al patrulea an la rand pozitia de lider, cu o cota de piata de 12,2%. Reteaua Flanco World cuprinde magazine de suprafata mare (1.800-3.000 mp), amplasate in orase mari si medii, in centre de retail usor de accesat de catre clienti. In prezent exista noua magazine Flanco World in toata tara.

Cele mai citite

Românii, tot mai nemulțumiți de viață: Criza politică urcă pe lista principalelor temeri

Războiul din apropierea României rămâne o sursă majoră de îngrijorare pentru 24% dintre respondenți Un sondaj realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES)...

Premierul Benjamin Netanyahu va fi supus unei operaţii de prostată, în plin conflict cu Hamas

Netanyahu a fost diagnosticat cu o infecţie urinară, cauzată de o hipertrofie benignă de prostată Premierul israelian Benjamin Netanyahu, în vârstă de 75 de ani,...

Tranzacția E.ON Energie România – MVM, în vizorul autorităților române

Ministrul Energiei asigură că interesele naționale vor fi prioritare Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a declarat că vânzarea E.ON Energie România către compania maghiară MVM nu...
Ultima oră
Pe aceeași temă