11.7 C
București
joi, 7 noiembrie 2024
AcasăSpecialDirectorii marilor companii din România, cei mai prost plătiţi din Europa

Directorii marilor companii din România, cei mai prost plătiţi din Europa

Directorii companiilor cu peste 1.000 de angajaţi din România sunt cei mai prost plătiţi din Europa, cu un salariu anual brut de 57.000 de euro, de aproape şapte ori mai puţin decât cei din Marea Britanie, lideri cu 381.000 de euro, potrivit unui studiu al firmei germane de consultanţă Kienbaum, citat de Mediafax. Comparaţia între şefii de companii din statele europene a fost realizată în funcţie de salariul brut întrucât sistemul de impozitare diferă în funcţie de ţară, a declarat Mary Smid, expert în domeniu la Kienbaum Management Consultants, citat de cotidianul german Wirtschaftsblatt.

În partea de jos a clasamentului, directorii din România sunt devansaţi de cei din Ungaria, penultimul loc, care câştigă, însă, de două ori mai mult, respectiv 114.000 de euro. Pe antepenultimul loc se situează Slovacia, cu 126.000 de euro.

Primele poziţii ale topului sunt dominate de directorii din vestul Europei, liderul Marea Britanie (381.000 de euro), fiind urmat de Germania (328.000 euro) şi Austria (305.000 de euro). „Chiar dacă există un decalaj puternic între Est şi Vest, se pare că Estul recuperează”, a afirmat Smid. Studiul nu a luat în calcul salariile directorilor companiilor listate la bursă, care sunt mult mai mari, notează Wirtschaftsblatt.

Cele mai citite

„Mulțumesc” fiscal: 560.000 de companii primesc bonificații pentru disciplina financiară

Guvernul oferă 3% reducere, companiilor care au plătit la timp datoriile bugetare Ministrul Finanțelor Publice, Marcel Boloș, a anunțat că peste jumătate de milion de...

Kamala Harris, după înfrângere: Nu este momentul să ne ridicăm mâinile, este timpul să ne suflecăm mânecile

Harris a spus că l-a sunat pe Trump pentru a-l felicita și a promis că îl va ajuta să facă o tranziție pașnică a...

Între ecrane și rafturi, românii preferă experiența magazinelor fizice

Într-o epocă dominată de click-uri și coșuri virtuale, clasicele cumpărături din magazine rămân aproape de preferințele românilor În ultimii ani, comerțul online a cunoscut o...
Ultima oră
Pe aceeași temă