Astaldi – MaxBoegl rămâne câştigătoarea licitaţiei pentru construcţia tronsonului de autostradă Nădlac-Arad, lot 1, după ce instanţa a respins plângerile depuse împotriva rezultatului procedurii de atribuire a lucrărilor, se arată într-un comunicat al casei de avocatură Boştină şi Asociaţii, care a reprezentat consorţiul în acest proces..
„În acest moment nu mai există niciun impediment legal pentru ca autorităţile să nu poată semna contractul cu asocierea Astaldi Sp.A.-MaxBoegl, desemnată câştigătoare a licitaţiei derulate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR)”, se arată în comunicat.
Curtea de Apel Bucureşti a respins joi ca nefondată plângerea împotriva rezultatului procedurii de atribuire, formulată de asocierea Porr Construct SRL- Porr BAU GmbH. Hotărârea este irevocabilă.
De asemenea, pe 4 noiembrie Curtea de Apel Bucureşti a respins ca nefondată, tot printr-o hotărâre irevocabilă, plângerea împotriva rezultatului procedurii de atribuire formulată de asocierea CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara -Societatea de Construcţii în Transporturi – Luca Way.
Citeşte şi: Constructorul autostrăzii Comarnic-Braşov va fi desemnat până la sfârşitul lunii octombrie
„Anterior, contestaţiile formulate de cei doi ofertanţi nemulţumiţi de rezultatul procedurii de atribuire au fost respinse de CNSC prin decizia 3388/3524/3600 din 20.09.2013, casa noastră de avocatură asigurând asistenţa şi reprezentarea şi cu acea ocazie”, a declarat în comunicat Mihai Marian, avocat partener în cadrul Boştină şi Asociaţii, coordonatorul ariei de practică „Infrastructură”.
Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno – portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit constructorului austriac Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
CNADNR a reziliat însă, anul trecut, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, iar în acest a reziliat şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului 2, după falimentul Alpine Bau.
Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie iniţial fiind de un an şi jumătate.