22.8 C
București
vineri, 20 septembrie 2024
AcasăAlegeri 2016Factura de mobil, control si plata on-line

Factura de mobil, control si plata on-line

Imi propusesem de mai multa vreme sa va prezint o facilitate de supraveghere a cheltuielilor de telefonie mobila pe care operatorii din Romania o ofera clientilor sau urmeaza sa o faca.

Profit de o noutate venita, la mijlocul saptamanii, pe e-mail-ul meu: Vodafone le propune clientilor sa renunte, incepand din octombrie, la facturile trimise prin posta si ii incurajeaza sa le consulte, eventual sa le si plateasca pe Internet. Initiativa, spune operatorul, este si o componenta a programului companiei de protejare a mediului; pentru clientii comozi e mai usor pentru ca pot plati de acasa, la orice ora. Se poate folosi cardul (MasterCard ori Visa), iar plata se face cu ajutorul unei solutii cunoscute in comertul electronic romanesc, e-payment, furnizata de  o companie specializata la fel de cunoscuta, numita Gecad.

Daca tineti totusi sa primiti in continuare factura de hartie (poate va trebuie la decontare), puteti pastra aceasta optiune dar trebuie sa anuntati operatorul (in mail sunt trecute instructiuni pentru aceasta alegere).
Asadar, clientii care vor sa evite deplasarile sau programul fix de la ghisee pot folosi internetul nu doar pentru plata facturii, ci si pentru alte operatiuni in contul de telefonie mobila. Facilitatea de tip "self-care" (administrarea personala) a fost lansata acum cateva luni si permite, de pilda, vizionarea detaliata a listei de apeluri. Puteti vedea on-line la ce numere ati sunat cel mai des sau cu cine ati consumat cele mai multe minute. Asta v-ar putea ajuta sa selectati un grup de numere favorite si sa cumparati un serviciu (optiune) care va acorda un numar suplimentar de minute cu acel grup.

Un alt lucru foarte util este ca puteti vedea in fiecare zi cate minute sau de de cati bani ati vorbit de la data emiterii ultimei facturi. Cum procedati? Mergeti pe internet la sectiunea MyVodafone, deschideti un cont cu un nume de utilizator si o parola, iar odata intrat in cont puteti modifica tipul de abonament, cumpara servicii noi ori puteti vedea un istoric al platilor.

Ce  nu am reusit sa gasesc a fost administrarea punctelor de loialitate (100 de puncte valoreaza 1 euro iar cu ele se poate plati, bunaoara, o parte din valoarea facturii sau se pot obtine reduceri la abonament). Prin telefon, administrarea punctelor mi s-a parut destul de complicata si, in contul on-line, n-ar strica un modul separat pentru utilizarea lor. Apropo: mare atentie daca aveti deja 3 ani de contract; grabiti-va sa folositi punctele pentru ca incep sa expire. In reteaua concurenta Orange, serviciul de administrare on-line se numeste Web Care (pe care nu l-am putut testa pentru ca nu sunt clientul retelei). 

Un alt concurent, Cosmote, pregateste, potrivit unor surse din piata citate de presa financiara, lansarea unui serviciu similar pana la sfarsitul lunii septembrie. Deocamdata, clientii acestei retele pot folosi un serviciu numit e-Bill, cu ajutorul caruia isi pot controla facturile si pot programa rapoarte personalizate.

Cele mai citite

Rațiu, dorit în cele mari campionate ale Europei!

Andrei Rațiu a făcut un meci mare în La Liga, la începutul acestei săptămâni, iar prestația sa nu a trecut neobservată. Presa din Spania...

Mircea Lucescu a anunțat lotul preliminar pentru meciurile cu Cipru și Kosovo!

Selecționerul Mircea Lucescu a publicat lista preliminară de jucători care ar putea fi convocați pentru meciurile cu Cipru și Lituania din Liga Națiunilor, iar...

Dr. Radu Țincu trage un semnal de alarmă asupra poli-adicției la tineri și lansează cartea „Învinge dependența”

Fenomenul poli-adicției, adică dependența multiplă de substanțe și comportamente, devine tot mai prezent în rândul tinerilor din România, avertizează dr. Radu Țincu, unul dintre...
Ultima oră
Pe aceeași temă