Programul online interactiv BTS Global Tournament este o metodă simplă prin care managerii pot obţine cunoştinţe financiare, de marketing, de contabilitate, şi nu numai, fără a risca să-şi pună în primejdie afacerea reală.
Companiile care vor să îşi formeze manageri pe diverse zone sau chiar o echipă integrată de management se pot înscrie acum la programul de training interactiv BTS Global Tournament, oferit în România de VON Consulting. Acesta este practic o competiţie de strategie de business şi management, în cadrul căreia echipe din lumea întreagă se întrec într-o simulare de business. Acolo învaţă cum să conducă o afacere pe care o preiau, împreună cu produsele, serviciile, liniile sale de dezvoltare etc. La nivel mondial, participă anual la acest program aproximativ 900 de echipe.
Competiţie online
Trainingul se desfăşoară efectiv într-un birou virtual, pe parcursul a 10 săptămâni de competiţie şi a cinci runde de simulare online. Fiecare echipă, – formată din
3 – 5 membri, primeşte un birou online şi trebuie să rezolve un studiu de caz. Printre informaţiile primite iniţial se află descrierea companiei pe care trebuie să o „crească” pe parcursul a patru ani fiscali, bilanţul şi prezentări teoretice în domeniul marketing, producţie, relaţii cu clienţii şi financiar-contabil. După fiecare rundă de simulare se oferă feedback pentru rezultatele obţinute din partea coach-
ului, care este oricând la dispoziţie, telefonic sau prin intermediul e-mailului. Fără nici un efort de deplasare, participanţii manevrează milioane de euro. Ei pot vedea efectele imediate ale deciziilor pe care le iau în echipă, iar în cazul în care se soldează cu pierderi, spre deosebire de lumea reală, reprezintă numai baza pentru următoarea încercare, mai bine documentată. Ca sistem de concurs, este
exact ca la fotbal. Competiţia se desfăşoară mai întâi în grupe, apoi la nivel de semifinale şi finala. Premiul cel mare este o excursie pentru echipele câştigătoare într-o locaţie însorită (în 2009 a fost la Cannes – n.r.).
Costuri în funcţie de numărul de participanţi
Competiţia se adresează angajaţilor cu potenţial de promovare în poziţii de conducere, şefilor de departamente, managerilor de orice nivel. În acelaşi timp, competiţia este foarte potrivită pentru acele firme cu un climat antreprenorial, unde se doreşte implicarea angajaţilor în luarea deciziilor, iar viziunea lor asupra întregului proces de business este foarte importantă. Până în prezent, au participat la turneu companii din următoarele domenii: consultanţă, energetic, IT/telecom, farmaceutic, medical, financiar, construcţii, chimie. O echipă este formată din
3 – 5 participanţi. Costul participării pentru o echipă este echivalent cu participarea individuală a membrilor acesteia la două traininguri clasice. Tarifele depind şi de numărul de echipe înscrise la nivel de companie. În funcţie de acest număr, se pot acorda reduceri între 20 şi 30%.
Avantaje
Din prima rundă a jocului sunt antrenate spiritul competitiv şi creativitatea participanţilor. De asemenea, se obţin:
viziune de ansamblu asupra proceselor companiei, legătura între acestea şi modul în care se influenţează reciproc;
experienţa stabilirii strategiei de dezvoltare a companiei pe care o au în grijă;
cunoştinţe despre componentele preţului de vânzare;
inside-view asupra activităţii departmentelor cu care interacţionează şi înţelegerea mai bună a modului în care se influenţează reciproc ca şi activitate/rezultate;
abilitatea de a interpreta rapoartele de activitate: balanţă, bilanţ, cash flow, P&L;
interacţiune intensă a echipei de management/echipei implicate, ceea ce rezultă într-o colaborare mult mai bună între membrii acesteia pe viitor;
feedback pentru deciziile luate şi impactul acestora.
VON Consulting, firma parteneră
VON Consulting este reprezentant unic în România
al BTS Global Tournament, organizat de compania finlandeză de consultanţă BTS. Compania are peste 300 de consultanţi deservind 400 de clienţi, majoritatea din Global Fortune 100 sau US Fortune 100.
Companie cu capital majoritar românesc, VON Consulting activează pe piaţa din România din anul 2005. Prin birourile din Bucureşti, Braşov şi Iaşi, desfăşoară activităţi în recrutarea de specialişti
şi middle-management, programe de training deschise sau personalizate, muncă temporară/leasing de personal, precum şi consultanţă în domeniul resurselor umane (administrare personal, restructurări, payroll).