4.5 C
București
vineri, 13 decembrie 2024
AcasăAlegeri 2016Cum am devenit manager: "MBA-ul mi-a oferit o privire de ansamblu asupra...

Cum am devenit manager: „MBA-ul mi-a oferit o privire de ansamblu asupra ariilor de acţiune ale unui manager”

Am absolvit Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine din cadrul Universităţii din Bucureşti şi am un MBA oferit pe piaţa locală de Institutul Naţional de Dezvoltare Economică (INDE) în colaborare cu Institutul Internaţional de Management de la CNAM Paris. Anii de facultate m-au pregătit pentru a lucra cu oamenii, iar MBA-ul mi-a oferit o privire de ansamblu asupra ariilor de acţiune ale unui manager şi a responsabilităţilor sau provocărilor de la acest nivel.

Mi-am început cariera la catedră, respectiv am fost profesor de limba engleză la un liceu economic din Bucureşti. Acea perioadă a fost una foarte frumoasă din cariera mea, datorită faptului că, în anii ’90, tineretul şcolar era avid după limba engleză şi dornic să acumuleze cât mai mult. În plus, atunci au apărut şi primele proiecte extracurriculare, în care m-am implicat foarte mult, alături de elevii mei.

Trecerea la o poziţie de conducere a fost una treptată. În ultimii ani petrecuţi la liceu, am fost numită şefa catedrei de limbi străine, iar timp de doi ani am coordonat şi activitatea profesorilor de limbă engleză din sectorul 3, Bucureşti. Deci, începusem să-mi fac „ucenicia” pe o funcţie de conducere încă de pe atunci.

După perioada de la catedră, am schimbat locul de muncă şi am devenit director de program într-o organizaţie americană guvernamentală. Aici, aveam în subordine doi asistenţi şi consultanţii americani care veneau să lucreze în România.

„Orice poziţie de conducere este efemeră”

Cea mai mare provocare pe care am avut-o atunci când am devenit manager a fost să descopăr şi să utilizez la maximum capacităţile fiecărui angajat din subordine, în aşa fel încât toată echipa să tragă în aceeaşi direcţie. Astfel, consider că un manager ar trebui, pe lângă datoria să fie un exemplu pentru echipa sa, să fie organizat, flexibil şi tolerant.

Mai mult, persoanelor care urmăresc să devină manageri le-aş spune ca mai întâi să înţeleagă şi apoi să treacă la acţiune. Apoi, să încerce să-şi apropie echipa, pentru că de unul singur nu ai cum să reuşeşti. De asemenea, le recomand să-şi asume consecinţele propriilor decizii, să fie conştienţi că nu tot universul se învârte în jurul lor şi să nu uite că orice poziţie de conducere este efemeră şi oricând roata se poate întoarce.

„Lucrez cât timp este nevoie”

Îmi încep programul în jurul orei 8.30, cu trecerea în revistă a priorităţilor pentru acea zi, apoi un scurt briefing cu echipa, şi ziua de lucru a şi demarat. Lucrez cât timp este nevoie pentru a-mi îndeplini responsabilităţile şi sarcinile. Unele perioade sunt mai încărcate şi sarcinile necesită mai mult timp, alteori reuşesc să rezolv ce mi-am propus într-un interval mai scurt.

În general, reuşesc să echilibrez cele două componente şi să aloc timp şi vieţii personale – familie, prieteni, hobby-uri – mai ales în weekend. Consider că un echilibru în viaţa personală influenţează pregnant şi cariera profesională, mai ales atunci când lucrezi în domeniul resurselor umane, când trebuie să ai disponibilitate pentru toţi colegii care te solicită.

În timpul liber, îmi place foarte mult să călătoresc şi mă consider împlinită din acest punct de vedere, deoarece am avut ocazia să vizitez multe locuri. M-a ajutat, pentru că mi-a oferit o deschidere şi o înţelegere a situaţiilor şi oamenilor pe care altminteri n-aş fi avut cum să le ating.

MENTORI

1 Profesoara mea de engleză, Sanda ­Negrescu, m-a pregătit pentru ­admiterea la facultate şi m-a învăţat să fiu ­organizată şi să pun accent pe calitatea lucrului făcut.

2 Unul din şefii mei de la organizaţia americană, William Perry, m-a învăţat că nu este niciodată prea târziu să o iei de la capăt şi să accepţi provocarea unui nou loc de muncă.


ÎN LOC DE CV

Din 2007 până în iulie 2011, Roxana ­Ionescu s-a ocupat de politica de HR a ­Kaufland. Din această poziţie, ea a ­coordonat peste 30 de angajaţi din trei ­departamente şi a gestionat activitatea profesională a oamenilor de HR din ­magazine şi din centrele logistice. ­Anterior, ea a lucrat timp de opt ani ca director de program în departamentul de educaţie din cadrul agenţiei americane guvernamentale de sub egida Ambasadei SUA (United States Peace Corps). Ionescu deţine un atestat „Teachers Trainer” ­­obţinut în cadrul Kansas University.

Din iulie, Roxana Ionescu este HR manager în cadrul BauMax România, un jucător din top 5 de pe piaţa locală de bricolaj, cu afaceri de 138 milioane de euro anul trecut. Considerat a fi unul din cei mai buni angajatori europeni la concursul „Great place to work 2011″ ţinut anual în Austria, BauMax a fost nominalizat pentru a treia oară în cadrul celor mai bune companii austriece, ocupând locul 7. În România, BauMax are deschise 14 magazine, urmând ca la începutul anului 2012 să deschida cel de-al 15-lea magazin la Cluj. Prin deschiderea acestui nou punct de lucru se vor crea încă 90 de locuri de muncă.

Cele mai citite

Republica Moldova: Guvernul Recean rămâne în funcție, după ce moțiunea de cenzură a eșuat

Moțiunea de cenzură înaintată de Blocul Comuniștilor și Socialiștilor împotriva Guvernului condus de premierul Dorin Recean a fost respinsă în Parlamentul Republicii Moldova. Doar 18...

Guvernul și Fondul European de Investiții , un nou fond de 100 de milioane de euro pentru investiții în tehnologie

Guvernul României, în parteneriat cu Fondul European de Investiții (FEI), a anunțat alocarea a 100 de milioane de euro pentru susținerea fondurilor de investiții...

Record pe piața românească de artă: „Țărăncuță odihnindu-se” de Nicolae Grigorescu, adjudecată pentru 365.000 de euro

Casa de Licitații Artmark a înregistrat un nou record pe piața românească de artă în cadrul celei mai recente licitații de iarnă. Opera „Țărăncuță...
Ultima oră
Pe aceeași temă