Circulaţia trenurilor pe linia Oraviţa- Timişoara a fost blocată ore în şir în apropierea satului Grădinari din Caraş Severin. Un ansamblu format din două locomotive ale CFR-ului a luat foc în timp ce locomotivele se aflau în mers. Focul a izbucnit la una dintre locomotive în partea de jos în apropierea sistemului de frânare de la una dintre roţi. Scânteile provenite de la saboţii de frânare au aprins vaselina şi uleiul amestecat cu praf şi mâzgă.
Primul care a intervenit a fost mecanicul care a oprit locomotiva. Ajutorul de mecanic a folosit stingătorul cu praf şi monoxid de carbon, dar focul a cuprins cu repeziciune cabina şi instalaţiile locomotivei.
Extinctoare insuficiente
,,Pompierii militari au intervenit cu două autospeciale şi nouă subofiţeri pentru stingerea unui incendiu izbucnit la o locomotivă a Depoului CFR Timişoara, care se afla în mers între staţiile Greoni şi Grădinari. Incendiul a fost provocat de scânteile de la saboţii de frânare ai mastodontului care au ajuns pe un furtun cu reziduuri de ulei şi material combustibil” spune plutonier major de la Detaşamentul pentru Situaţii de Urgenţă din Oraviţa, Dănuţ Blaha. ,,Am observat la timp incendiul, dar extinctoarele pe care le aveau cele două locomotive nu au fost suficiente. Focul s-a extins cu repeziciune şi a cuprins toată cabina. Abia am avut timp să ne feri” spune mecanicul de locomotivă, Gheorghe Gruici.
Pompierii au reuşit să lichideze cu greu focarul la locomotivă, pentru că incendiul a fost atât de puternic încât a distrus locomotiva în proporţie de 95%. Nici înlăturarea acesteia de pe şinele de cale ferată nu este posibilă, iar unul dintre rezervoare a căzut pe şine. Cel puţin trei trenuri de călători au fost anulate pe ruta respectivă.