Ediţia cu numărul 8 a celui mai dificil raliu hard-enduro din lume, Red Bull Romaniacs 2011, va debuta la finalul acestei săptămâni, pe 16 iulie, cu prologul programat la ora 14.00, în centrul Sibiului, şi se va încheia pe 20 iulie în Piaţa Mică.
După ce împrejurimile oraşului Buzău au găzduit în weekendul trecut, în premieră pentru România, una dintre cele opt etape ale ediţiei din acest an a Campionatului Mondial de enduro, peste câteva zile, la Sibiu se va da startul unei alte competiţii moto de anvergură, considerată cel mai dificil raliu hard-enduro din lume.
Dacă la Buzău participanţii se aflau în primul rând în luptă directă cu timpul, traseele fiind accesibile tuturor participanţilor, la întrecerea de la Sibiu principalii adversari ai riderilor vor fi traseele extreme din Munţii Cindrel, Făgăraş sau Lotrioara. Practic, se va ajunge şi pe rute utilizate de către daci, acum mai bine de 2000 de ani, în cadrul etapei programate pe 19 iulie, când Red Bull Romaniacs va ajunge în Orăştie, la Arsenal Parc.
21 de români
Printre cei 187 de temerari, din 31 de ţări, care vor lua startul la Sibiu se vor număra 21 de motociclişti români, din „trupa” autohtonă făcând parte şi două fete, Sorina Sandu şi Andreea Goga, curajoasele Powerpuff Girls de la clasa Hobby Team. Dintre reprezentanţii noştri, doi sunt favoriţii publicului: Ioan Tara şi Paul Frăţilă, participanţi la clasa Expert Single, ambii sibieni. Până în urmă cu trei ani Tara a fost track manager la Red Bull Romaniacs, dar acum a decis că, după munca depusă pentru realizarea traseelor, a venit vremea să-şi demonstreze şi abilităţile de pilot din postura de concurent.
Many Gyenes, vedeta noastră
Emanuel Gyenes, de la Vectra Racing, singurul rider care a concurat la toate ediţiile Red Bull Romaniacs, în 2011 va veni la Sibiu din postura de câştigător la clasa Maraton al Raliului Dakar 2011. Many Gyenes, numărul doi mondial în Campionatul Mondial de Rally-Raid, va participa la clasa Pro, cea mai dificilă, unde în 2010 a terminat pe locul 9. Gyenes s-a „antrenat” pentru Romaniacs la etapa de la Buzău a Campionatului Mondial de enduro, deşi „specialitatea” sa este rally-raidul.
„Am participat la Campionatul Mondial de la Buzău doar pentru că a fost organizat în România şi nu am putut rula la viteza maximă pentru că nu-mi permiteam să risc o accidentare înainte de competiţia de la Sibiu. Mă bucur însă foarte mult că am mers la Buzău deoarece enduro-ul clasic este frumos, iar pentru mine a fost singura oportunitate să concurez alături de Salminen şi Cervantes în Mondialul de enduro, având în vedere că mă concentrez pe rally-raid. Cei de la Extreme Adventure Buzău au făcut eforturi impresionante să poată ţine acest Grand Prix şi sper să poată continua şi în sezoanele următoare”, a spus Many Gyenes.
Alături de Gynes, printre vedetele autohtone care vor lua startul la Sibiu se află şi Lucian Neaga, câştigătorul de la Hobby Single din 2010, care, hotărât să urce o treaptă, în acest an concurează la Expert Team alături de Daniel Conopan.
Cea mai interesantă categorie în ceea ce priveşte numărul de concurenţi români este Hobby Team. Patru echipe vor lua startul la această clasă, printre acestea aflându-se şi TipTil Team, din a cărei componenţă fac parte Dani Oţil şi Krisztian Nagy.
Motociclişti din tată-n fiu
La ediţia din acest an a Red Bull Romaniacs la categoria Hobby Team va participa echipa Dunca formată din Romeo Dunca, primul pilot român care, în 2005, a concurat la Raliul Dakar şi fiul acestuia, Cristi. Deşi a încheiat competiţia pe locul 79, performanţa lui Dunca a fost considerată la acea vreme extrem de importantă, întrucât din cei 230 de participanţi la clasa moto, doar 104 rideri au terminat cursa.