Revistele Time şi Sports Illustrated au început să vândă spaţii publicitare pe copertele lor, alegând astfel să nu mai respecte o veche tradiţie din industria presei tipărite, potrivit căreia copertele revistelor nu ar trebui să conţină reclame, informează nytimes.com. Time Inc., cel mai mare grup editorial american, a confirmat joi faptul că va adăuga reclame de mici dimensiuni pe copertele revistelor Time şi Sports Illustrated, două dintre publicaţiile sale principale. Primele astfel de reclame, comandate de grupul media Verizon, vor consta în benzi de mici dimensiuni ce vor fi tipărite pe copertă. În unele cazuri, acestea vor face referire la reclame de dimensiuni mai mari din paginile revistelor.
Time Inc. se pregăteşte să se desprindă din grupul Time Warner la începutul lunii iunie, pentru a deveni o companie separată, cu acţionariat public. Anul trecut, Time Warner a decis să despartă divizia sa de print, care se confruntă cu probleme financiare, de alte diviziuni care aduc profituri considerabile, precum HBO şi Warner Bros.
Norman Pearlstine, directorul departamentului de conţinuturi de la Time Inc., spune că, dacă aceste reclame de pe copertă vor atrage interesul advertiserilor, atunci compania ar putea să extindă această practică şi la alte publicaţii, precum revistele People, InStyle şi Fortune. El consideră că această idee "a devenit deja ceva comun atât pentru produsele digitale, cât şi pentru ziare", dând drept exemplu reclamele care apar pe prima pagină a ziarelor The Financial Times şi The Wall Street Journal şi cele de pe paginile de start ale site-urilor altor publicaţii.
Multe publicaţii, inclusiv The New York Times, şi-au intensificat eforturile depuse pentru a-i atrage pe advertiseri, pentru că aceştia cheltuiesc sume tot mai mari pe internet, de exemplu, pe motorul de căutare Google şi reţelele de socializare precum Facebook. Reclamele "native", care arată mai degrabă ca un conţinut al publicaţiei respective decât ca o reclamă propriu-zisă, au devenit o practică destul de comună în mediul online.
Însă, reclamele de pe copertele revistelor Time şi Sports Illustrated par să încalce normele stabilite de American Society of Magazine Editors (ASME), influentul grup comercial care decernează National Magazine Awards. Prima regulă din ghidul de bune practici alcătuit de această societate, care se adresează publisherilor şi editorilor de reviste, este următoarea: "Nu tipăriţi reclame pe coperte!". "Copertele reprezintă declaraţia de brand a editorului şi a publisherului. Reclamele nu trebuie tipărite direct pe copertă", precizează acelaşi ghid.
Alte reviste, precum Parade şi Scholastic Parent & Child, au publicat deja reclame pe coperte, însă Time şi Sports Illustrated sunt cele mai mari şi cele mai prestigioase reviste care vor încălca acest tabu al industriei.
Norman Pearlstine spune că a ţinut cont mai degrabă de cele patru principii enunţate de ASME – corectitudine şi acurateţe, încrederea cititorilor, diferenţiere transparentă între redacţie şi materialele publicitare şi integritate jurnalistică necompromisă de advertiseri – decât de ghidul întocmit de această asociaţie. "Dacă există transparenţă şi claritate, nu va exista nicio problemă între a diferenţia ceea ce este o reclamă de ceea ce este conţinut editorial", a spus el.
Tot joi, Time Inc. a anunţat că îşi va muta sediul general din clădirea Time & Life din Midtown Manhattan, New York, unde funcţiona încă din 1959, în Brookfield Place, fostul World Financial Center, în Lower Manhattan.