2.5 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăSpecialREVISTA PRESEI: Podul Ciurel, aproape gata. Primăria Capitalei, obligată să îl demoleze

REVISTA PRESEI: Podul Ciurel, aproape gata. Primăria Capitalei, obligată să îl demoleze

În ziarele de vineri, citim mai multe lecții controversate care le sunt predate elevilor la ora de religie, dar aflăm și că Podul Ciurel din Capitală ar putea fi demolat, deși lucrările au fost realizate în proporție de 40 la sută. 

În Adevărul, citim ce pilde sunt învățați elevii la ora de religie. Astfel, în manualul auxiliar pentru ora de Religie de la clasa a IX-a, de la editura Sf. Mina, aceeaşi editură care a scos şi manualul în care era exemplificat într-o poză cum dacă minţi şi faci rele, atunci vei fi călcat de maşină. În acest auxiliar la capitolul Muzica în viaţa tinerilor scrie că muzica modernă îi învaţă pe tineri numai lucruri rele, cum ar fi sexul. „Din păcate, muzica contemporană nu-l mai eliberează pe tânăr din legăturile trupeşti, ci dimpotrivă, îl leagă de ele. Drept exemplu despre ceea ce poate face muzica din om, avem America anilor ’60, când are loc o adevărată revelaţie a drogurilor, a sexului şi anticreştinismului. Acestea l-au determinat pe celebrul John Lennon până la a exclama: Creştinismul e pe moarte, se topeşte”.

Hotnews scrie că lucrările de la Pasajul suprateran de la Ciurel au fost realizate în proporție de 40 la sută, însă Tribunalul București cere demolarea lucrării, deoarece primăria a emis ilegal autorizația de construire pentru pasaj. Decizia poate fi atacată cu recurs. „Instanţa dispune anularea autorizaţiei de construire nr. 2/27.01.2014 emisă de PMB. Dispune desfiinţarea lucrărilor efectuate în baza autorizaţiei de construire nr. 2/27.01.2014 Cu recurs în 15 zile de la comunicare”, se arată pe portalul instanţelor de judecată. Procesul a fost pornit de un proprietar din zona, Danes Mihai, nemulţumit de faptul că piciorul podului se înalta la câţiva metri de proprietatea lui. „Nu sunt nemulţumit pentru că nu sunt expropriat ci pentru că viaţă mea şi a familiei mele este tulburată de acţiuni ilegale care sunt scuzate  de interesul „public ” în detrimentul interesului meu”,a spus bărbatul.

În Evenimentul Zilei, citim un interviu cu doi supraviețuitori ai incendiului din Colectiv. Radu și Georgiana au scăpat teferi din tragedia de acum 13 zile. Dar, pentru ei, greul abia începe. Au flash-back-uri și coșmaruri

Ziarul Financiar arată că pentru cele nouă locuri în Con­si­liul de administraţie al Bursei de Valori Bu­cu­reşti se luptă 40 de candidați. Inflaţia de candidaţi sem­na­lizează şi situa­ţia disperată în care se află azi piaţa locală de capital: pierderi la majoritatea firmelor de bro­ke­raj, ofer­tele de acţiuni ale statului şi vân­­ză­rile de active ale Fondului Pro­prie­tatea fiind singurele care mai tre­zesc la viaţă investitorii. Din cele câteva zeci de posibile candidaturi, câteva nume se remarcă. Lucian Anghel, actualul preşedinte de CA, va candida pentru un nou mandat. Din partea SIF-urilor, care contro­lează 20% din acţiunile bursei, ar can­dida Claudiu Doroş, vicepreşe­din­tele SIF Moldova, Marius Moldo­van, vice­preşe­dinte executiv al SIF Tran­silvania.

Capital scrie că vânzările de vehicule comerciale au crescut până la 15.582 de unități. Asta înseamnă aproape 20% din vânzările totale de mașini noi din România. Statistica demonstrează că, din totalul de 15.852 de vehicule comerciale noi vândute, mai bine de 60% au fost utilitare mici, în timp ce 30,25% au fost camioane cu tonaj mare, de peste 16 tone. În același timp însă, vehiculele comerciale între 6 și 16 tone și autobuzele abia trec de 1%, iar vehiculele între 3,5 și 6 tone ocupă doar 0,77% din piața mașinilor de transport. Este de menționat faptul că, în timp ce vânzările de comerciale ușoare (sub 3,5 tone) au crescut în perioada ianuarie – septembrie cu 29,4%, comerțul cu vehicule destinate transportului de mărfuri între 6 și 16 tone s-a majorat cu 48,2%, iar cel cu vehicule comerciale peste 16 tone cu 32,5%. 

Wall Street arată care sunt cele mai sigure linii aeriene din lume. Anul trecut, au zburat cu avionul 3,3 miliarde de pasageri, au fost efectuate 27 mil. zboruri, iar 21 de avioane nu au mai ajuns la destinaţie şi aproape 1.000 de persoane au murit în accidente aviatice. Astfel, Air New Zealand a reuşit să îşi revină după o perioada de criză financiară la începutul anilor 2000. Compania nu a suferit incidente semnificative în ultimii zeci de ani. De asemenea, Singapore Airlines este de foarte multe ori lăudată penru serviciile de calitate şi operaţiunile eficiente. Transportatorul aerian cu baza operaţională pe Aeroportul Changi nu a înregistrat accidente aviatice după anul 2000.

Gazeta Sporturilor prezintă declarațiile lui Edward Iordănescu față de Steaua. După conflictul cu Armata și a închiderea Arenei Naționale din cauza lipsei autorizații ISU, Steaua a jucat meciul cu FC Botoșani, 5-3, la Cluj. Narcis Răducan, președintele celor de la Pandurii, a declarat că gorjenii sînt dispuși să îi primească pe steliși la Severin. Însă, Edward Iordănescu, antrenorul echipei Pandurii, nu a fost de acord. „Nu am aceeași părere cu Narcis. Dacă era baza mea, spuneam din capul locului că nu îi primesc, dar nu e. Eu spun doar că nu sînt de acord și că nu doresc să împărțim stadionul. Este o contracandidată pentru play-off. Chiar dacă vrea titlul, Steaua nu este acum prima în clasament. De ce să vină și să beneficieze de condții bune? Să facă deplasări lungi și să se chinuie!”, a spus Iordănescu. 

 

Cele mai citite

China dă startul celui mai mare baraj hidroenergetic din lume

China a aprobat construcția unui baraj hidroenergetic de proporții fără precedent, situat în estul platoului tibetan, pe râul Yarlung Zangpo. Proiectul, care va produce Chinei...

Facturile lui Marcel Ciolacu zboară spre necunoscut: suspiciuni majore privind autenticitatea

Facturile sunt emise de Nordis Travel SRL, însă detalii importante precum numărul, data exactă a facturilor și informațiile despre zboruri lipsesc sau au fost...

Energia nucleară, soluția marilor companii pentru inteligența artificială

Alimentarea centrelor de date necesită cantități uriașe de electricitate, investiții pe măsură, dar și riscuri semnificative Creșterea explozivă a inteligenței artificiale (AI) determină giganții tehnologici...
Ultima oră
Pe aceeași temă