Bloggerii scriu, joi, despre punerea sub acuzare a fostului preşedinte Traian Băsescu, dar şi despre cum învață elevii despre Delta Dunării.
Sub titlul „Punerea sub urmărire a unui președinte nu poate fi o glumă”, Moise Guran comentează faptul că „Punerea sub urmărire a fostului președinte Traian Băsescu a ridicat multe semne de întrebare în rândul opiniei publice, mai ales că este vorba despre un caz cunoscut și chiar recunoscut de către acesta”.
Jurnalistul crede că „să lăsăm dubioasa tranzacție cu Cășuneanu, în fond opinia publică din România a mai ignorat aceste dezvăluiri și în 2004, și în 2009, când Traian Băsescu a primit votul pentru a deveni președinte, dar chiar doi prestigioși procurori au mai cercetat în acest timp dosarul și au decis neînceperea urmăririi penale. Unul dintre ei este azi judecător la Curtea Supremă, celălalt este azi la DNA și este chiar procurorul care l-a băgat după gratii și a obținut condamnarea lui Mircea Băsescu, fratele președintelui de la vremea respectivă. Și de aici încep întrebările… Dacă acești procurori nu au reușit să înceapă urmărirea penală în cazul Cășuneanu-Băsescu, dar acum Parchetul General face asta, înseamnă că între timp au mai apărut lucruri. Pentru ca o tranzacție să fie considerată spălare de bani, procurorii trebuie să dovedească infracțiunea primordială, cea de la care au provenit banii. În presupunerea noastră teoretică, ar însemna că acum procurorii pot dovedi o mită între Băsescu și Cășuneanu, pe vremea când primul era ministrul Transporturilor, infracțiune care nu putea fi dovedită nici în 2004, nici în 2012”.
Zoso scrie că „Relevanța opiniei vine din experiența personală” şi exemplifică pe nişa auto: „Urmăresc câteva bloguri americane despre mașini, Jalopnik fiind cel mai celebru. Acolo scriu tot felul de oameni, de la tipi posh la mecanici la păreriști. Toți au experiența unor mașini trecute prin mâna lor și ceea ce scriu tipii ăștia are la baza asta: ei au produsul, s-au jucat cu el câțiva ani, au schimbat, au testat, au bla bla. Nu au doar mașinile pe care le iau în teste. Au mașinile lor personale. Au nevoile lor diferite. Sunt unii care au câte 3-4 mașini, o camionetă, o mașină de viteză, un SUV și una a nevestei. Oamenii au o multitudine de probleme și întâmplări de pe urma acestor mașini, nu le iau cu plinul făcut, se plimbă 2-3 zile cu ele și apoi le returnează, cum fac jurnaliștii auto. Știu cum e să treci iarna cu ele, știu cât costă un schimb de ulei, știu cât consumă în realitate, și părerile lor reflectă aceste cunoștințe”.
Cristian China Birta ne spune despre „cât de tare este faza asta cu ringtonuri cu cântece ale păsărilor din Delta Dunării, ca parte a foarte interesantului proiect numit Ghidul de mândrie locală pentru elevii din Delta Dunării. Ghidul este o colecție de informații, jocuri educaționale și aplicații, ce își propune să îi facă pe elevi conștienți cu privire la valoarea și particularitățile locului lor de baștină. Acesta prezintă, printr-o abordare interactivă și un limbaj lesne de înțeles, noțiuni de biodiversitate, turism responsabil, valori eco și tradiții culturale locale, cu accent pe cele 3 comunități: Crișan, Caraorman și Mila 23.
Cele 3 localități se pot constitui, în mod natural, într-o destinație de ecoturism cu marcă proprie, Delta Vie, ce poate deveni un real exemplu practic de dezvoltare durabilă adecvată Deltei. Odată cu Ghidul, au fost pregătite, pentru download, 7 sonerii de telefon ale păsărilor din Deltă, în selecția cărora au fost implicați și elevii prezenți la eveniment: Nagâțul (Vanellus vanellus), Mierla (Turdus merula), Pupăza (Upupa epops), Lăcarul mare (Acrocephalus arundinaceus), Rândunica (Hirundo rustica), Grangurul (Oriolus Oriolus) și Boicușul (Remiz pendulinus)”.