5.2 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024
AcasăSpecialNoul pod din portul Constanța, inaccesibil pentru localnici

Noul pod din portul Constanța, inaccesibil pentru localnici

Inaugurat acum un an și deschis luni circulației, podul peste Canalul Dună­re-Marea Nea­gră nu poate fi folosit de locuitorii din Agigea.

Podul construit peste Canalul Dunăre-Marea Neagră din Portul Constanța a fost inaugurat ieri, fără prea mult fast. Nu a venit ­nicio oficialitate din Bucu­rești, ci numai un senator de Constanța, prefectul și primarul localității Agigea. Lipsa oficialităților este oarecum de înțeles, deoarece podul acesta, cel mai mare cu hobane din România, mai fusese inaugurat și anul trecut, cu câteva zile înainte de alegerile prezidențiale. Începând de ieri, de la ora 8.00, s-a inaugurat oficial însă și deschiderea circulației. Lucrurile nu s-au terminat aici. Peste cel mult o lună, promit autoritățile, va avea loc o nouă inaugurare: și locuitorii din sudul litoralului îl vor putea folosi.

„Mai sunt niște lucrări de infrastructură“

În acest moment, podul este folosit de mașinile care intră sau ies din Portul Constanța Sud- Agigea, pe la poarta X. Pentru comuna Agigea și pentru șoferii de tiruri este o veste foarte bună, pentru că traficul greu iese din comună. Locuitorii însă nu îl vor putea folosi încă, deoarece nu este gata breteaua care îl va lega de drumul național. „Am făcut un pariu cu domnul director din port, domnul Ionescu, şi dânsul a spus că în două săptămâni, eu am spus că într-o lună de zile. Deci cam într-o lună de zile se va putea da în funcţiune, cred, şi breteaua DN39A, care mai are în componenţă încă două poduri mai mici. Mai sunt niște lucrări de infrastructură și trebuie respectate anumite proceduri tehnologice.

În acest moment podul este utilizat pentru toată infrastructura portuară, îl pot folosi şi cei care vin şi muncesc în Portul Constanţa Sud-Agigea. Însă patru cetăţenii care vin din partea de sud a litoralului, ca să poată să intre pe acest pod, eu cred că va mai dura 30 de zile”, a spus primarul din Agigea, Cristian Cârjaliu. Acesta a fost secondat de senatorul Nicolae Moga. ”Într-adevăr, intrătirurile în port. Arterele adiacente cu celelalte două poduri sunt în proporţie de 95 la sută terminate. Mai trebuie să toarne nişte asfalt pe al doilea pod. În maximum o lună este totul terminat acolo. I-am dat un mesaj premierului şi i-am spus că am inaugurat podul şi a spus că nu crede şi că vrea să-l vadă personal. Nu ştiu când va veni să-l vadă, pentru că am comunicat prin mesaje”, a declarat senatorul Nicolae Moga.

Investiție de 23 milioane euro

Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA, lucrările de montaj al aparatelor de reazem definitive s-au finalizat pe 6 octombrie.Noul pod care traversează Canalul Dunăre-Marea Neagră, la Agigea, la câteva sute de metri în aval de cel vechi – care face legătura cu DN 39 Constanţa-Mangalia, este cel mai mare pod rutier de tip hobanat construit în România, o investiţie finanţată prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.

Construcţia, adjudecată prin licitaţie la valoarea de 23 de milioane de euro, a ajuns să coste în final peste 28 de milioane de euro, fiind necesară şi modificarea proiectului iniţial, întocmit în anul 2005. Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) Constanţa SA, noul pod rutier a apărut ca o necesitate în vederea „conectării Portului Constanţa la Autostrada Bucureşti-Constanţa, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanţa şi prin crearea unei alternative prin executarea unei bretele de conectare la şoseaua naţională existentă. Mai mult decât atât, prin acest proiect s-a dorit asigurarea unei legături directe între zonele de nord şi de sud ale Portului Constanţa, fără tranzitarea oraşului“.

Lungime de 360 metri

Podul are o structură de tip hobanat şi este cel mai mare obiectiv de acest gen din România. Acesta are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe patru benzi.  Podul este susţinut de cabluri de oţel şi poate rezista la un cutremur cu magnitudinea de 9 grade.

Echipamentele antiseismice sunt de fabricație germană şi sunt făcute pentru prima dată în lume special pentru acest pasaj rutier peste Dunăre. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă