2.3 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăSpecialFOTO. Noi trenuri de metrou în Bucureşti. Cum arată şi ce dotări...

FOTO. Noi trenuri de metrou în Bucureşti. Cum arată şi ce dotări au

Metrorex introduce în circulaţie începând de miercuri noile trenuri cumpărate de la firma CAF Spania, în urma unui contract de peste 97 de milioane de euro, relatează Mediafax.

Trenurile vor circula pe Magistrala 2 (Pipera – Aurel Vlaicu – Aviatorilor – Piaţa Victoriei 1 – Piaţa Romană – Universitate – Piaţa Unirii – Tineretului – Eroii Revoluţiei – Constantin Brâncoveanu – Piaţa Sudului – Apărătorii Patriei – Dimitrie Leonida – Berceni) şi se vor numi Dunărea, Mureş, Prut, Olt, Ialomiţa, Someş, Siret, Argeş, Jiu, Buzău, Dâmboviţa, Bega, Tisa, Prahova, Bistriţa şi Suceava. Trenurile de metrou vor fi puse în circulatie eşalonat, în semestrul II al anului 2014.

Noile trenuri au 6 vagoane, lungimea de 113,6 metri, lăţimea de 3,2 metri şi capacitatea de a transporta un număr de 1.200 de călători. Viteza maximă este de 80 km/h, iar viteza comercială este de 40 km/h.

Din luna decembrie 2013 trenurile de metrou au început să sosească eşalonat la Bucureşti. În perioada ianuarie-iunie 2014, trenurile de metrou produse de firma CAF au fost supuse unor probe statice şi dinamice.

Noile trenuri vor avea un număr suplimentar de bare de susţinere, de scaune (6 pentru fiecare tren) şi un loc special pentru biciclete. De asemenea, persoanele cu mobilitate redusă pot coborî sau urca mai uşor din/în tren, sunt create două spaţii special amenajate pentru fixarea şi asigurarea scaunului rulant şi este aplicat textul Braille pe butoanele de comandă a deschiderii locale a uşilor trenului.

Totodată, prin punerea în circulaţie a noilor trenuri este înlocuit în totalitate parcul de trenuri de construcţie veche menţinut în circulaţie pe magistralele 1, 2 şi 3 şi este redus consumului de energie electrică cu aproximativ 5%, în timp ce costurile cu mentenanţa pentru cele 16 trenuri sunt mai mici cu aproximativ 40% faţă de costul suportat pentru cele vechi.

Introducerea în serviciul comercial a trenurilor CAF va avea ca rezultat direct înlocuirea în totalitate a parcului de trenuri de construcţie veche pe magistralele 1, 2 şi 3.

Cele mai citite

București-Ilfov, regiunea cu cel mai scăzut risc de sărăcie din Uniunea Europeană

Cele mai mari riscuri de sărăcie au fost înregistrate în regiunea ultraperiferică franceză Guyane, Calabria și Sicilia Regiunea București-Ilfov este lider european în ceea ce...

YouTube, blocat de facto în Rusia: Traficul platformei s-a prăbușit cu 80%

Experții în securitate cibernetică consideră că această strategie reprezintă o formă treptată de cenzură Autoritățile ruse au început o blocare de facto a platformei YouTube,...

Avertizare Salvamont: Risc ridicat de avalanșe în Munții Făgăraș și Bucegi

Riscul actual de avalanșă este însemnat și poate crește în următoarele zile, din cauza ninsorilor suplimentare prognozate Salvamont Brașov avertizează că, în această perioadă, riscul...
Ultima oră
Pe aceeași temă