Deși pe litoral a nins, ieri, și suntem în plină iarnă, există oameni care se gândesc deja la cum va arăta sezonul estival din acest an. În aceste zile, câțiva dintre ei au zburat spre Moscova, de unde speră să aducă turiști pe litoralul românesc. O delegație formată din Corina Martin – preşedinte Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România şi preşedinte Asociaţia Litoral – Delta Dunării, Dragoş Gociman – vicepreşedinte Asociaţia Litoral – Delta Dunării, împreună cu reprezentanţii Camerei de Comerţ şi Industrie Tracia, au demarat o campanie de promovare a destinaţiilor româneşti pe piaţă rusă.
Până acum au avut loc discuții cu reprezentanţii touroperatorilor şi ai celor mai importante asociaţii de turism din Rusia. Reprezentanţii români au propus demararea uui proiect-pilot comun, „Descoperă România”, care presupune printre altele organizarea de infotripuri gratuite pe litoral, în Delta Dunării şi în alte destinaţii româneşti, pentru touroperatorii ruşi, acţiuni comune de promovare şi marketing, conferinţe de prezentare şi promovare a României şi a destinaţiilor româneşti ce vor fi organizate pe teritoriul Rusiei.
Delegaţia română va continua seria de întâlniri cu reprezentanţii pieţei ruse până pe 30 ianuarie, când se va întoarce acasă. „În anul 2015 aproximativ 6 milioane de turişti ruşi şi-au făcut vacanţele în Turcia şi Egipt, destinaţii în care au cheltuit în medie 1.000 euro pe pachetul de vacanţă şi încă 1000 euro/persoană la locul sejurului. România reprezintă o alternativă pentru turiştii ruşi, având în vedere actuala conjunctură de piaţă. În acest sens, Federaţia F.A.P.T. împreună cu Asociaţia Litoral – Delta Dunării, Camera de Comerţ şi Industrie Tracia au demarat de ieri o campanie de promovare şi de marketing destinată pieţei ruse. România are un potenţial turistic uriaş, care prezintă interes în acest moment pentru touroperatorii şi turiştii ruşi, iar misiunea noastră aici este să valorificăm acest potenţial, motiv pentru care demarăm acest proiect-pilot, care va cuprinde promovarea mai multor tipuri de pachete turistice în România: turism balnear, de business, leisure, cicuite, turism activ (de vânătoare, pescuit, etc.), pachete combinate litoral şi Delta Dunării, vacanţe pe litoralul românesc şi la munte”, a declarat Corina Martin.
Cum poate ajuta Putin turismul românesc
Contextul regional despre care vorbeam înseamnă, de fapt, problemele dintre Rusia și Turcia, care au debutat după ce turcii au doborât un avion de vânătoare rusesc, pe 24 noiembrie 2015. Ca răspuns, președintele Vladimir Putin a emis un decret prin care a interzis agențiilor de turism din Rusia să vândă vacanțe pentru destinațiile din Turcia, decret care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2016. De la aceeași dată, turcii au nevoie de viză pentru a intra în Rusia, lucru care cu siguranță nu ajută turismul. ”Acum avem această oportunitate, pentru că turiştii şi touroperatorii ruşi trebuie să înlocuiască cu ceva destinaţiile Turcia şi Egipt. Atunci, România trebuie să fie o alternativă”, a spus Corina Martin. Aceasta a precizat că există o concurență acerbă pentru turiștii ruși. Israelul, de exemplu, este interesat de această piață. De asemenea, rușii s-ar putea îndrepta spre destinații estivale mult mai căutate decât România, cum ar fi Grecia.
PROBLEMĂ
Este nevoie de vize
Una dintre probleme pentru care turismul dintre Rusia și România nu se dezvoltă, pe lângă prețurile mari ale hotelierilor români și serviciile de proastă calitate, este obligativitatea rușilor de a obține vize la intrarea în România. ”Se lucrează la un acord în acest sens între ministerele de Externe, Interne și asociațiile de turism. Inițial s-a discutat despre o soluție pentru turiștii chinezi, prin care agențiile de turism își asumă responsabilitatea pentru clienții pe care îi aduc în România. În mod similar vom face și pentru Rusia, mai ales că există la îndemână soluții ale Uniunii Europene. Sperăm ca până în martie să deblocăm situația nu doar pentru China, ci și pentru Rusia”, declara, în decembrie 2015, într-un interviu pentru „România liberă“, Anca Nedea, președintele Autorității Naționale pentru Turism.
Au plecat în Rusia cu materiale de promovare