Deputatul PNL Eugen Nicolăescu a anunţat, marţi, în plen, că grupurile parlamentare ale PNL şi PSD depun la Camera Deputaţilor moţiunea simplă „Panglicile ministrului Boagiu”, relatează Mediafax.
Vicepreşedintele Camerei Ioan Oltean, care conduce şedinţa de plen, a precizat că în Biroul Permanent se va stabili data dezbaterii moţiunii.
USL a anunţat luni că va depune la Camera Deputaţilor o moţiunea simplă împotriva ministrului Transporturilor, referitoare la gradul redus de absorbţie a fondurilor europene şi la faptul că, în pofida promisiunilor Guvernului Boc, s-au construit foarte puţini kilometri de autostradă.
Semnatarii moţiunii simple arată că reprezentanţii PDL au ocupat funcţiile de ministru al Transporturilor aproape jumătate din perioada post-decembristă, precizând că Traian Băsescu, Anca Boagiu, Gheorghe Dobre şi Radu Berceanu au decis asupra dezvoltării infrastructurii de transporturi din România timp de 10 ani şi 7 luni.
Potrivit sursei menţionate, „performanţa” Ministerului Transporturilor şi a Guvernului Boc în materie de infrastructură rutieră în al treilea an de mandat de guvernare ţine de finalizarea a celor 52 de kilometri din autostrada Transilvania, a mai puţin de 20 de kilometri din şoseaua de centură a Sibiului, precum şi a unei porţiuni din centura Constanţei şi a tronsonului Medgidia – Constanţa, acestea din urmă însumând 21 kilometri.
În textul moţiunii se apreciază că, în mandatul ministrului Boagiu, atribuirea contractelor de lucrări s-a făcut pe criteriul „preţul cât mai ridicat”, acest fapt devenind o regulă oficială a politicii Ministerului Transporturilor.
Semnatarii moţiunii consideră, totodată, că PDL ar trebui să-şi asume responsabilitatea privind creşterea nejustificată a costurilor şi nerespectarea termenelor prevăzute de contractul cu Bechtel gestionat prin miniştrii Anca Boagiu, Radu Berceanu şi Gheorghe Dobre.
Moţiunea simplă atinge şi tema transportului feroviar, deputaţii USL apreciind că decizia vânzării pachetului majoritar de acţiuni de la CFR Marfă luată de CSAT naşte suspiciuni. Opoziţia consideră că o privatizare a CFR Marfă în condiţiile actuale ar fi mai mult decât paguboasă pentru statul român.
În ceea ce priveşte transportul aerian, deputaţii USL arată că Tarom a înregistrat în 2010 cea mai mare pierdere de după 1990 şi critică lipsa oricărei strategii în privinţa TAROM, în special în direcţia câştigării unei cote de piaţă semnificative la nivel regional, continental şi internaţional.
Semnatarii moţiunii simple arată că Ministerul Transporturilor este pe ultimul loc, cu un procent de aproximativ 3%, în ceea ce priveşte absorbţia fondurilor europene, ceea ce este de natură să ducă la agravarea situaţiei economice a ţării şi la pierderea banilor europeni.
Deputaţii USL cer clarificarea rapidă din partea ministrului Anca Boagiu a aspectelor prezentate în textul moţiunii simple şi precizează că nu îşi fac speranţe în privinţa unei eventuale demisii.
„În mod firesc, existenţa problemelor grave menţionate în textul prezentei moţiuni simple ar atrage imediat demisia ministrului Transporturilor. În cazul în care ar avea loc un asemenea gest, lucru greu de crezut în condiţiile reperelor morale care ghidează politica PDL de astăzi, cu siguranţă ar fi numit un alt membru PDL în fruntea MTI, animat de alte reglări”, se precizează în textul menţionat.
Deputaţii semnatari subliniază că, în urma dezbaterii acestei moţiuni, îşi doresc să vadă, în primul rând, o schimbare de atitudine a celor care decid managementul transporturilor şi infrastructurii în România.