Compania News International a introdus de vineri taxa de acces pentru site-urile cotidianului britanic The Times şi ediţiei de duminică The Sunday Times, potrivit cotidianului britanic The Guardian, informează NewsIn.
Utilizatorii online care nu sunt deja abonaţi la ediţiile printate ale celor două ziare vor trebui să plătească o liră pentru o zi de acces sau două lire pentru un abonament de o săptămână.
Într-o primă fază News International pune la dispoziţia utilizatorilor o ofertă, astfel că orice utilizator care se înscrie va avea acces la ambele site-uri timp de 30 de zile pentru o liră.
La sfârşitul lunii mai, compania a lansat noile site-uri The Times şi The Sunday Times şi au introdus un sistem de înregistrare pentru utilizatorii care doreau acces la conţinut.
Rupert Murdoch a anunţat în urmă cu un an că plănuieşte să introducă taxa de acces pentru conţinutul online produs de News International. Publicaţiile concurente, inclusiv Guardian şi Daily Mail, au anunţat că vor menţine conţinutul online gratuit, dar că vor urmări cu atenţie dacă ideea lui Murdoch va avea succes.
În curând va fi introdusă taxa de acces şi pentru tabloidele The Sun şi News of the World deţinute de News Corp.
După introducerea obligativităţii înregistrării cititorilor pe noile site-uri, The Times şi The Sunday Times au înregistrat o scădere substanţială a numărului de cititori, în timp ce site-urile The Guardian şi Daily Mirror au înregistrat creşteri importante ale traficului.