Consortiul condus de OMV intentioneaza sa contruiasca un gazoduct de 4,6 miliarde de euro, care va asigura tranzitul gazelor naturale din Asia Centrala catre Europa, ocolind Rusia. Alte companii implicate in proiect sunt MOL, din Ungaria, Botas, din Turcia, Bulgargaz, din Bulgaria, si Transgaz, din Romania.
Alte obstacole, precum modul de finantare, un posibil deficit de otel si obtinerea avizelor UE pentru constructia gazoductului de 3.300 de kilometri, ar putea amana cu un an, pana in 2012, lansarea operatiunilor comerciale ale Nabucco.
Bulgargaz a anuntat, in luna octombrie, ca firmele au discutii cu patru mari grupuri energetice europene, care ar putea prelua participatii la Nabucco, respectiv Gaz de France si Total, din Franta, si firmele germane E.ON si RWE. Turcia a anuntat cinci saptamani mai tarziu ca discutiile cu Total au fost oprite pe fondul unei neintelegeri, urmand ca actionarii Nabucco sa initieze negocieri cu un alt partener potential.
» Ungaria alege Rusia
Un al treilea semn prost pentru Nabucco este decizia guvernului socialist al Ungariei de a se asocia cu gigantul rus Gazprom pentru constructia proiectului concurent botezat Blue Stream. Unele variante ale traseului Blue Stream sunt identice cu cele ale conductei Nabucco, in vreme ce altele ocolesc Romania si traverseaza Serbia. Premierul Ferenc Gyurcsani, bun amic al lui Vladimir Putin, a declarat ca proiectul Uniunii Europene nu este decat un vis, pe cand cel al rusilor este deja in constructie, un prim segment care leaga Rusia de Turcia pe sub Marea Neagra fiind deja functional.
Incepand cu 1990 oamenii de afaceri rusi au actionat pe piata energetica ungara, existand dovezi ca mafia rusa controleaza sectoare importante ale industriei.