3.1 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăSpecialUn nou terminal pentru pasageri la Arad

Un nou terminal pentru pasageri la Arad

» Terminalul Cargo de la Aeroportul International Arad va deveni unul de pasageri. Terminalul ar fi trebuit sa fie solutia salvatoare care sa aduca cat mai multe avioane in zona, dupa ce aeroportul din Timisoara s-a dezvoltat pe traficul de pasageri.

La Arad, un modern terminal cargo a fost construit cu cativa ani in urma pe bani europeni. Dar acum administratia incearca transformarea terminalului cargo intr-unul de pasageri, deoarece nu exista bani suficienti pentru construirea unuia nou, iar numarul aradenilor care pleaca sau vin cu avionul este in crestere.
Aradenii si-au dorit ca Aeroportul International Arad sa fie functional si aici sa soseasca oamenii de afaceri. Pentru atragerea investitorilor straini a fost gandita constructia unui terminal cargo. Proiectul "Terminal Cargo Aeroport Arad" face parte din Programul Phare CBC de cooperare transfrontaliera intre Romania si Ungaria. Consiliul Judetean Arad a contribuit cu 800.000 de euro, iar restul de 2.000.000 de euro au provenit din fonduri europene. Parea o reteta de succes care urma sa aduca dezvoltarea zonei si a Aeroportului International Arad si trebuia sa asigure traficul rapid de marfuri pentru vestul tarii, dar si pentru judetele Bekes si Csongrad din Ungaria si chiar pentru Serbia.

 

Terminalul cargo este compus dintr-o hala de depozitare cu o capacitate de 700 tone de marfa si capacitatea de prelucrare de 300 tone pe zi. Platforma de operare aeronave are 14.435 mp si poate deservi doua aeronave simultan. Platforma auto permite accesul simultan pentru noua TIR-uri si patru furgoane. Aradul a avut astfel primul terminal cargo din tara care nu se afla in Capitala.
Terminalul ar fi urmat sa atraga ca un magnet investitorii din zona. Investitia a fost inaugurata chiar de doua ori, pentru ca fostul ministru PSD al Integrarii, Hildegard Puwak sa poata taia panglica unui asemenea obiectiv, realizat pe bani europeni. A venit 2004, autoritatile au constatat ca, atat Aeroportul, cat si Terminalul, sunt in deriva si au hotarat schimbarea conducerii terminalului. Au fost facute promovari in Germania, in Olanda si prin toata Europa in speranta ca vor fi atrasi investitorii. Din pacate, ei n-au venit la Arad, dar cheltuielile au crescut.

 

Terminalul Cargo avea in 2004 aproximativ 30% din suprafata birourilor inchiriata, iar suprafata de depozitare era folosita la putin peste 10%. Pierderile suferite intr-un an de zile au fost de aproape sase miliarde de lei vechi. Firmele care au functionat la terminal au inceput sa plece. A crescut, in schimb, traficul de calatori si era necesara construirea unui terminal mai mare pentru acestia. In acest context, terminalul cargo va fi transformat in terminal de calatori.

Cele mai citite

Un tânăr de 22 de ani a murit marți seara după ce a pierdut controlul mașinii și a lovit o pasarelă pietonală

Un tânăr de 22 de ani a murit, marți seara, după ce a pierdut controlul mașinii în timp ce mergea pe Șoseaua București-Ploiești, iar...

Austria va ridica blocada Schengen pentru România și Bulgaria. Când vor adera complet cele două țări

Austria va ridica probabil în primăvara anului 2025 vetoul prin care blochează extinderea Schengen, relatează publicația austriacă Kurier, potrivit B1Tv. Austria ar urma să ridice...

Premierul Japoniei, Shigeru Ishiba, a adormit în timpul numărării voturilor pentru realegerea sa

Shigeru Ishiba, președintele Partidului Liberal Democrat (PLD), aflat la putere în Japonia, a fost văzut adormind luni în parlament, unde a fost reales prim-ministru. O...
Ultima oră
Pe aceeași temă