Multă lume nu s-ar fi gândit că în spital există un astfel de post, dar meseria pe care Ionuţ o face este extrem de importantă. „Răspund la solicitările venite de pe secţii pentru probleme legate de utilizarea calculatoarelor”, spune, cu modestie, Ionuţ. De fapt, dacă el nu ar fi zilnic la muncă pentru reparea calculatorele, care, ce-i drept, se strică destul de des, există riscul de a se pierde informaţiile referitoare la situaţia fiecărui pacient. Cele mai multe probleme sunt la Urgenţă şi la Cardiologie, acolo unde este foarte important ca sistemul să meargă bine. „La Urgenţă, dacă nu funcţionează calculatorul, nu se moare, însă nu se mai pot gestiona analizele, datele pacientului şi nu se mai pot utiliza până la remedierea defecţiunii”, a adăugat Ionuţ. Tânărul lucrează la spital din noiembrie 2008. Este primul său job cu carte de muncă. Se ocupă de întreţinere software şi depanare hardware. Mai precis, atunci când este nevoie, repară mouse-uri, tastaturi sau înlocuieşte plăci video stricate. De asemenea, se ocupă de „Programul Hipocrate”, de gestionare a informaţiilor din întreg spitalul. Atunci când apar erori, trebuie să le rezolve, pentru ca medicii să poată avea acces la datele pacienţilor. Spitalul Judeţean are aproximativ 300 de calculatoare, iar treaba lui Ionuţ este de a se asigura că reţeaua funcţionează în orice moment. Îi place jobul său, însă visul lui este să ajungă programator. „Am luat multe cărţi în domeniu, dar nu am reuşit să le citesc”, ne-a declarat, zâmbind, tânărul. Ionuţ este mulţumit de relaţia cu personalul medical. „Relaţia cu medicii este una de respect reciproc. Este o bucurie pentru ei prezenţa mea, deoarece le rezolv problemele”, a spus tânărul. Când pleacă de la serviciu, se deconectează mergând la o piesă de teatru cu prietena, la fotbal sau la o bere cu băieţii. A doua zi o ia de la capăt. De când lucrează la spital, Ionuţ poate spune că a avut noroc, în sensul că nu a avut probleme de sănătate.
Programul „Hipocrate” este de maximă importanţă
La biroul său, vin, zilnic, peste 10 sesizări. Cinci zile pe săptămână, opt ore pe zi, tânărul face ca lucrurile să meargă şnur în ceea ce priveşte sistemul IT al spitalului. În birou există două servere, despre care spune că sunt un fel de creier al spitalului, ele susţinând buna funcţionare a Programului „Hipocrate”. „S-au mai stricat şi acestea, însă în acele momente este, într-adevăr, urgenţă, pentru ca nu mai poate funcţiona programul”, spune Ionuţ Prodan.