La Opera Nationala din Cluj-Napoca a fost prezentat, zilele trecute, un spectacol, anuntat ca „extraordinar”, cu celebra opera a lui Bizet, „Carmen”. Un spectacol de exceptie mai intai prin distributia lui: tenorul Cesare Catani din Italia, mezzosoprana Aura Twarowska de la Opera din Timisoara, soprana Arona Bogdan, Sandor Arpad (invitat), Marius Chioreanu, Petru Ghilea, Adrian Sampetrean (invitat), Geani Brad, Rodica Baltes, toti ceilalti cantareti si balerini, coristii etc.
Spectacolul, regizat de Emil Strugaru si orchestra dirijata de Gh. Victor Dumanescu, se anunta deci ca un eveniment artistic major al lunii mai si totul a debutat sub aceste auspicii fericite imediat ce s-a ridicat cortina, incantand spectatorii prin muzica rafinata si sprintara a lui Bizet, prin vocile calde, pline, puternice, ale solistilor, prin armonia deplina a corului. Numai ca, iata, in actul II, dupa dansul castanetelor jucat si cantat cu foc de Carmen, in momentul intrarii in scena a solistului italian care interpreta rolul lui Don Jose, acesta n-a mai putut lua acuta impusa de partitura si, probabil, disperat, a parasit brusc scena, lasand spectacolul in suspensie.
O esuare a intregului moment cultural era ca si sigura, sala murmura nedumerita, atmosfera devenise incarcata. Dar, s-a anuntat in sala o pauza de 10 minute si spectacolul s-a reluat, el fiind, astfel, salvat de tenorul Romeo Saleno de la Opera clujeana, care, intrand pe scena, a intrat imediat in rol si, cu vocea lui dumnezeiasca, ampla, de o mare intindere, a readus intreaga reprezentare la inaltimea cuvenita partiturii.
Astfel ca pana la final opera a fost cantata cu mare vigoare artistica, spectacolul inscriindu-se, dupa interventia salvatoare a lui Saleno, intre cele mai bune oferite de institutie in ultimul timp. Aplauzele de la final, ce au durat minute in sir, a fost cea mai graitoare si emotionata marturie ca Saleno a reusit sa salveze o reprezentare aflata in pragul caderii.