Consilierii judeteni din Sibiu au aprobat, in sedinta din august, indicatorii tehnico-economici ai proiectului de dezvoltare a activitatilor Bibliotecii „Astra”, evaluat la peste 15,8 milioane RON. Hotararea vine sa stabileasca faptul ca un sediu complementar al institutiei culturale, aflat in curs de amenajare, va fi terminat in luna decembrie.
Fond de carte inestimabil
Biblioteca Judeteana „Astra” detine in colectiile sale peste 750.000 de volume de carte si alte 60.000 de exemplare in domeniul revistelor si al documentelor istorice manuscrise. Institutia are statutul legal de „depozit de carte”, iar din aceasta cauza zestrea sa creste permanent. La Sibiu este administrata si o serie de colectii de volume rare, intre care atrag atentia exemplarele „ex-libris”, tiparite in format liliputan, cele de carte veche straina, cartea veche romaneasca si cartea romaneasca manuscrisa. La cerere, acestea sunt puse la dispozitia celor peste 80.000 de cititori abonati.
Pentru ca lucrarile respective sa fie pastrate in conditii ideale si pentru ca cititorii sa aiba acces usor la fondul public de carte, Consiliul Judetean a aprobat, in anul 2004, propunerea ca un imobil aflat in conservare in vecinatatea actualului sediu al bibliotecii sa fie amenajat ca spatiu complementar pentru desfasurarea activitatilor specifice. Lucrarile sunt in faza avansata de executie, iar aspectul final si dotarile promit sa fie la un nivel european.
Intre altele, in noul spatiu vor fi amenajate o sala cu computere conectate la Internet pentru public, sali de conferinte si pentru gazduirea unor evenimente culturale. De asemenea vor fi instalate patru lifturi silentiose si sisteme de iluminat, anti-incendiu si de conservare climatizata a cartilor de valoare.
Proiectul Bibliotecii digitale
Totodata, angajatii bibliotecii lucreaza la transpunerea in format electronic a patrimoniului de carte inregistrat in depozitele sale, iar conducerea institutiei apreciaza ca va fi nevoie de peste sase ani pentru finalizarea acestei operatiuni. Potrivit directorului general, Ion Onuc Nemes, este vorba despre crearea unei baze de date electronice cu toate lucrarile, manuscrisele si documentele istorice de corespondenta, ce va fi pusa la dispozitia abonatilor inregistrati.
„Am reusit pana in prezent sa introducem electronic aproape un sfert din patrimoniu. Apreciem ca in sase ani intregul patrimoniu al Bibliotecii va putea fi transpus si accesat in sistemul electronic. Pentru accelerarea acestor operatiuni am transferat la filialele din judet computere si am stabilit ca angajatii sa introduca in baza de date toate volumele inregistate in patrimoniul pe care il detin”, a mai spus Nemes.