O mica localitate, numita Razboieni, din judetul Alba, a devenit prototipul bramburelii care se refera la continutul notiunii de regionalizare. Desi este situata pe teritoriul Regiunii Centru, Razboieniul este principalul nod feroviar care asigura conectarea retelei de cai ferate din Regiunea de Nord-Vest cu restul tarii. Din punct de vedere al retelei de transporturi pe calea ferata, Razboieniul este la fel de important ca si Brasovul, principalul nod feroviar al Regiunii Centru. Ce ilustreaza aceasta situatie? Faptul ca regiunile de dezvoltare sunt prost gandite. In anul 1998, fostul Guvern CDR a stabilit impartirea Romaniei in opt regiuni economice. Atunci, autoritatile spuneau ca aceste regiuni au fost stabilite in functie de directiile regionale ale CFR. Numai ca acest lucru este fals. Este anormal ca "poarta feroviara" a Transilvaniei de Nord sa fie situata pe teritoriul unei alte regiuni. In zona nodului feroviar ar trebui sa fie construite depozitele de marfuri, precum si restaurantele ori hotelurile pentru calatorii care trebuie sa schimbe un tren cu altul. La Razboieni, nu se afla nimic din toate acestea.
Gara murdara pare uitata in secolul al XIX-lea. Doua chioscuri de tabla si un birt saracacios asigura "aprovizionarea" calatorilor care trebuie sa astepte ore intregi ca sa se mute dintr-un tren in altul. Situatia este cu atat mai confuza cu cat fluxul de marfa si de calatori ar trebui decis de conducerea Regionalei CFR Cluj, care se afla in alt judet si in alta regiune decat principala sa gara.
Toata aceasta stare de lucruri arata ca regionalizarea nu functioneaza atunci cand este cioplita cu barda intr-un birou din Bucuresti. Politicienii ne promit ca, in anul 2009, regiunile de dezvoltare vor fi regandite. Numai ca nici noile regiuni nu vor functiona daca ele nu vor fi facute dupa calapodul realitatii, nu cel al intereselor politice. Semnele de la Bucuresti sunt rau prevestitoare. Liderii UDMR insista pentru crearea unui Tinut Secuiesc care sa lege judetele Harghita si Covasna, desi realitatea economica arata ca judetul Covasna are mult mai multe conexiuni economice cu Brasovul decat cu Harghita. Lucrurile sunt la fel si in cazul Muntilor Apuseni. Politicienii se pare ca vor imparti aceasta zona intre mai multe regiuni de dezvoltare. Problemele motilor din judetul Alba vor fi rezolvate intr-un fel diferit de cele ale motilor din judetul Cluj, desi ele sunt identice. Si asta pentru ca intre minele falimentare de la Abrud si cele de la Iara nu sunt doar cateva culmi de munte, ci un ghem imposibil de descalcit de interese politice si economice. Iata de ce exista sanse mari ca regiunile reformate din 2009 sa semene cu judetele gandite de Ceausescu in anul 1968.