» Regulamentul Primariei pentru publicitatea stradala nemultumeste advertiserii locali
» Daca va fi aprobat in forma actuala, regulamentul
va distruge outdoorul
in Cluj-Napoca
Jucatorii din piata locala de publicitate outdoor apreciaza ca proiectul Primariei pentru reglementarea publicitatii stradale din Cluj-Napoca va provoca o scadere masiva a numarului de panouri existent si va afecta in mod negativ dezvoltarea acestei industrii. Cel mai vehement critic al regulamentului este Daniel Lupean, reprezentantul agentiei clujene Reset Media, care a afirmat ca proiectul "este foarte prost si, dupa cum este realizat, va diminua numarul de locatii cu 99% din ceea ce exista acum si pare facut cu scopul de a distruge piata de outdoor, nu de a o reglementa". El a spus ca, in acest moment, in oras exista in jur de 600 de panouri, care au generat in 2006 venituri de peste 1,5 milioane de euro, din care administratia locala a incasat circa 300.000 de euro, sub forma de taxe si impozite.
Directorul unei alte agentii locale, Trend Communication, Horia Bogdan, a apreciat ca "se vede clar ca in realizarea acestui regulament nu au fost consultate agentiile de publicitate, este, insa, foarte limpede perspectiva arhitectilor care au fost consultati". Bogdan a subliniat ca, desi are o serie de sugestii si observatii, in aceasta faza nu va face nici un fel de demers, ci numai dupa finalizarea proiectului. "Vom lua o pozitie cu privire la noul regulament prin intermediul Asociatiei Internationale a Advertiserilor in care suntem membri, care ia pozitie oficiala in astfel de probleme" a explicat Bodgan.
Vitrina Advertising, pe de alta parte, cea mai veche agentie care si-a creat o retea de panouri publicitare in Cluj-Napoca, a anuntat ca acum analizeaza noul regulament si validitatea acestuia in raport cu legislatia nationala. "Ne vom face cunoscut punctul de vedere numai dupa ce vom avea un raport intern realizat de juristii si specialistii nostri in outdoor", a declarat Renate Roca, PR managerul agentiei clujene.
MOTIVE
Noul regulament al publicitatii stradale a fost comunicat pe site-ul oficial al Primariei Cluj-Napoca in urma cu o saptamana. Potrivit reprezentantilor administratiei clujene, pana acum nu au fost inregistrate sugestii si observatii. "Dupa perioada de consultare, vom analiza toate sugestiile si observatiile si vom decide in ce fel vom modifica actuala forma a regulamentului inainte de a-l supune aprobarii Consiliului Local Cluj-Napoca", a declarat Raimonda Boian, purtatorul de cuvant al Primariei Cluj-Napoca. In ultimii trei ani, nu a mai fost aprobata nici o cerere de amplasare de panouri publicitare, in asteptarea noului regulament.