Incepand cu data de 2 octombrie 2005 a intrat in vigoare statutul de organizare al Sectiei Regionale de Transporturi Constanta (SRTC), una dintre cele opt institutii similare create in intreaga tara. Imputernicit la comanda acesteia este Mihai Tarpan. Potrivit acestuia, institutia nou-infiintata se subordoneaza nemijlocit si direct Inspectoratului General de Politie al Romaniei, iar din punct de vedere operativ, administrativ, financiar si logistic se subordoneaza Inspectoratului Judetean de Politie Constanta. SRT Constanta are in subordine serviciul port Constanta, biroul trafic aerian Mihail Kogalniceanu, iar in viitor se va infiinta si biroul de politie transporturi judetean Constanta. De Constanta mai apartin serviciile de politie transporturi din Ialomita si Calarasi, dar si biroul de politie transporturi Tulcea. SRT Constanta este compus, in principal, dintr-un birou de investigare a fraudelor si un birou de siguranta publica si protectie a calatorilor. Ca o noutate, activitatea de criminalistica este asigurata de serviciul de specialitate din cadrul inspectoratelor de politie judetene. Cu toate acestea, cercetarea penala este asigurata, numai in Constanta si Bucuresti, de un birou specializat din structura SRT. Tarpan adauga ca activitatea de resurse umane va fi asigurata direct de catre IGPR. Pentru operativitate, sefii serviciilor din judetele arondate Constantei se vor prezenta la sedinta saptamanala de analiza de la IPJ Constanta. Organigrama pentru Constanta nu este completa. Cea mai importanta lipsa se resimte la nivelul functiilor de comanda, unde exista sase locuri vacante, pentru care se va organiza concurs, cel mai probabil la inceputul lunii viitoare.