Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, a găsit bani pentru a construi un nou pod peste Mureş, pe lângă cel existent. Ambele poduri vor purta numele de „Traian”.
Timp de nouă luni, podul „Traian” din Arad va fi închis circulaţiei rutiere pentru a fi reabilitat pe bani europeni. Arădenii au aflat că nu trebuie să fie panicaţi că va fi o aglomeraţie de nedescris pe celălalt pod, „Decebal”, care face legătura dintre Centrul Aradului şi cartierul Aradul-Nou. Chiar primarul Gheorghe Falcă a declarat că pe lângă podul vechi va fi construit unul nou, care va rămâne definitiv deschis circulaţiei. Deja, arădenii glumesc pe seama iniţiativei primarului, despre care spun că va boteza cel de-al doilea pod cu numele naşului său de cununia, preşedintele României, Traian Băsescu.
Pod istoric
Actualul pod Traian din Arad a fost construit în perioada imperiului austro-ungar. Imediat după revoluţie, la Primăria Arad a sosit o adresă de la Viena, care spunea că podul „Traian” se apropie de vârsta de 100 de ani şi a ieşit din perioada de garanţie. Din acest punct de vedere, podul Traian a provocat multe nopţi nedormite unor arădeni aflaţi în funcţii publice. Un fost comandant al poliţiei îşi amintea cu groază că noaptea, când era sunat acasă de la Inspectorat, primul său gând era că a avut loc o catastrofă legată de pod. Autorităţile au restricţionat circulaţia, apoi au obţinut fonduri europene şi podul a fost reparat. După zece ani de zile, vechiul pod austro-ungar, care decenii la rând a fost unica legătură rutieră între Banat şi Ardeal, la Arad, va fi din nou reabilitat în cadrul proiectului „Reabilitarea Centrului Istoric Vechi al municipiului Arad”. Practic, este cea mai complexă lucrare din cadrul proiectului şi va costa mai mult de jumătate din întreaga valoare a acestuia. Gheorghe Falcă, primarul Aradului, i-a liniştit pe arădeni şi a prezentat proiectul de construire a unui nou pod peste Mureş, în paralel cu lucrările de reabilitare a podului Traian.
Provizorat durabil
Iniţial, proiectantul a prevăzut construirea unui pod provizoriu care să deservească şantierul, iar costurile au fost incluse în bugetul proiectului. Pe baza acestei documentaţii, primăria analizează soluţiile tehnice propuse de specialişti în domeniu din Ungaria, Germania şi România, care au oferit mai multe variante de construire a unui pod definitiv în zona podului „Traian”. Traian cel nou urmează să fie construit adiacent podului „Traian” austro-ungar, astfel ca la încheierea lucrărilor de restaurare a vechiului pod, ar va loc dublarea capacităţii de trafic în zonă.