Directorul de creatie al companiei americane de branding „Wood Communications”, Susan Wood, lucreaza la Sibiu in cadrul unui proiect sprijinit de organizatiile „USAID” si „CHF Romania” pentru stabilirea unui brand turistic unicat. Acesta ar urma sa atraga atentia turistilor din intreaga lume asupra potentialului existent in orasul din Transilvania.
Wood a fost de acord sa doneze un numar de 400 de ore de creatie de branding pentru a participa la stabilirea ideilor directoare, ce ar putea avea ca rezultate gasirea unui brand puternic, conform ofertei turistice locale. In luna aprilie, specialisti romani si americani au efectuat un extins audit de brand pentru domeniul turistic sibian, perioada in care au fost efectuate sondaje de opinie cu investitorii in domeniu si cu cei care au vizitat orasul, conversatii directe cu persoane implicate despre realizarile, interesele si asteptarile lor in domeniu. La finalul acestui studiu, specialistii au venit cu un set de propuneri ce ar putea identifica si uniciza oferta turistica, inclus perioada speciala a anului 2007, cand Sibiul va detine titlul de „Capitala Culturala Europeana”.
„Brandingul destinatiei turistice ofera publicului interesat promisiunea unei experiente unice, bazata pe cercetare strategica de marketing si pe idei de afaceri valoroase. Este important ca membrii comunitatii sa inteleaga brandul, sa-l accepte si sa-l poata transmite pozitiv turistilor ce vor ajunge la Sibiu”, a declarat Susan Wood.
Astfel, au fost identificate trei elemente puternice pe care turismul local ar putea construi un viitor stralucit si profitabil, iar Sibiul s-ar putea consacra drept una dintre principalele destinatii turistice romanesti. Bisericile si asezarile sasesti medievale, precum si bogatul patrimoniu viu al asezarilor din Marginimea Sibiului ar putea deveni componente forte ale unui brand turistic personalizat al judetului.