Doua foste angajate ale sucursalei din Alba Iulia a SC „Unita Turism Holding” SA, care administreaza Hotelul „Transilvania”, au reclamat nerespectarea unor prevederi ale contractului de munca, respectiv neachitarea unor drepturi banesti legale la ITM. Mihaela Alina Macre si Georgeta Cristina Tifrea au fost angajate ale firmei mentionate in postul de receptioner.
„Contractul pe care l-am semnat cu societatea in cauza preciza ca voi munci 8 ore pe zi timp de 21 de zile, dar programul meu de munca era de 12 ore cu 24 ore libere, in majoritatea timpului, inclusiv ture de noapte. Acest lucru poate fi demonstrat cu ajutorul condicii de prezenta pe care o semnam la fiecare intrare, respectiv iesire din tura, precum si din pontajul facut de administrator. Orele suplimentare nu mi-au fost platite, iar sporul de noapte imi era calculat cu 5 la suta si nu cu minim 15 la suta. De asemenea, eram obligata sa semnez in alb primele de sarbatori legale, in caz contrar eram amenintata cu concedierea”, a scris Mihaela Macre in plangerea inaintata ITM Alba.
Reprezentantii institutiei si-au de-clinat competenta solutionarii plangerii in favoarea ITM Timis, in conditiile in care societatea isi are sediul central in orasul de pe Bega. Raspunsul venit din partea acestei institutii a fost, asa cum era de asteptat, favorabil firmei „Unita Turism Holding”.
„In urma controlului s-a constatat ca societatea respecta prevederile privind munca suplimentara, munca de noapte si munca in zilele de repaus suplimentar, respectiv se acorda sporurile conform legislatiei”, se precizeaza in adresa transmisa de ITM Timis Mihaelei Macre.
Foarte grav in cazul fostei angajate este faptul ca, in conditiile in care Hotelul „Transilvania” nu avea paznic, a fost victima unei agresiuni fizice la locul de munca. Dupa acest incident ea a avut nevoie de 8-9 zile de ingrijiri medicale. De mentionat ca in contractul de munca semnat de Mihaela Macre, in octombrie 2004, scrie ca salariata are „dreptul la securitate si sanatate in munca”.
Problemele similare sunt prezente si in plangerea transmisa ITM Timis de catre Cristina Tifrea. Aceasta nu a primit inca raspuns, insa este de presupus ca va fi favorabil societatii din Timisoara.
Inspectorul-sef al ITM Alba, Dorel Fit, a declarat ca, in conformitate cu legea, plangerile de acest gen trebuie verificate de institutia din judetul unde isi are sediul social firma. „Trebuie sa fie ceva acolo daca lumea se plange”, a spus Fit, referindu-se la faptul ca exista doua sesizari similare.
Conducerea hotelului a respins, asa cum era de asteptat, toate acuzatiile. „La toata lumea am platit orele de noapte. Ar fi trebuit sa vina la mine, sa spuna ceva daca au fost nemultumite, pentru ca am fost intelegatoare si le-am lasat sa mearga la examene cand au avut nevoie. A fost nefericitul incident, dar tot asa de bine se putea intampla si pe strada. Poate a ramas o ora, doua din turele de noapte neplatite, dar restul sunt platite toate. Suntem o societate serioasa”, a spus directorul unitatii hoteliere, Viorica Carnat.
Reprezentanta firmei ne-a aratat si trei „fluturasi” cu salariile celor doua angajate, din care rezulta ca in lunile respective au fost platite orele si sporurile de noapte. Ea a precizat ca ho-telul nu are paznic pentru ca nu exista in „schema”, dar ca de la incidentul din 1 aprilie 2006, unul dintre „meseriasi” a fost pus in acest post.