6.3 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSpecial"Ne propunem sa fim un motor al schimbarii"

„Ne propunem sa fim un motor al schimbarii”

Radioul public se pregateste de schimbare. Apropiata integrare in Uniunea Europeana este pentru Maria Toghina, presedinte-director general Radio Romania, un prilej pentru a incerca sa le schimbe mentalitatea ascultatorilor sai. Pentru studioul regional Radio Constanta, schimbarea incepe pe 15 septembrie, cu o noua grila de programe.
– Ce ganduri va aduc in Constanta?
– In Constanta te pot aduce, de obicei, doua ganduri: unul de natura profesionala, unul de dor de mare. La mine s-au impletit amandoua, atat profesia, cat si dorul de mare. Din pozitia pe care o am mi-am propus ca in acest prim an de mandat sa vizitez toate studiourile locale si regionale. Ultimul pe lista mea, dar nu cel din urma, a fost Radio Constanta. Am venit aici in primul rand pentru a-mi cunoaste colegii chiar in locul in care isi desfasoara activitatea. Este adevarat ca nu vin pentru prima data la Radio Constanta, dar vin pentru prima data in aceasta calitate.
– Ati facut o analiza a studiourilor locale si regionale inainte sa incepeti aceste vizite?
– Nu este necesar sa faci o analiza a studiourilor, pentru ca noi stim foarte bine, in cadrul radioului public, ce pozitie si ce rol ocupa fiecare studio regional. In principiu, ne propunem sa tratam in mod egal fiecare studio regional, analizand pentru fiecare specificul care deriva din pozitionarea pe care o are. In general, demersurile noastre sunt in sensul mentinerii descentralizarii si autonomiei studiourilor regionale si in sensul acordarii de sprijin total in domeniul consolidarii din punct de vedere editorial si tehnic.
– Care este publicul-tinta caruia va adresati?
– In prezent, publicul nostru fidel are o varsta medie de 52 de ani. Ne propunem insa ca, prin schimbarea grilei si prin calitatea programelor, sa ne adresam si celor pana in 35 de ani. Mai exact, vizam segmentul de varsta 28-52 de ani.
– Exista surprize pe care le pregatiti ascultatorilor?
– Avem cu adevarat surprize. Pot sa le spun celor care asculta Radio Constanta ca in momentul in care sezonul estival se va termina, incepand din 15 septembrie Radio Constanta va avea o noua grila de programe, o grila a anului 2006-2007, in care se vor regasi emisiuni de dezbatere. Acestea vor trata, pe de o parte, subiectele fierbinti ale actualitatii din regiune, iar, pe de alta parte, subiectele fierbinti la nivel national. Este vorba despre o noua conceptie pe tronsonul orar 18.00-19.00. Incepand cu ora 18.00 se va transmite radiojurnalul, cu principalele stiri de la Bucuresti, urmat de o scurta dezbatere asupra celui mai important subiect national, pana la ora 18.20. De la 18.20 pana la 18.45 va exista o dezbatere pe cele mai importante subiecte la nivel regional.
De asemenea, ne propunem ca in cadrul programelor noastre, indiferent daca este vorba despre postul regional de la Constanta sau cel de la Timisoara sau Cluj, sa realizam o mai buna concordanta intre subiectele care in preocupa pe cetateanul obisnuit si subiectele care ne preocupa pe noi, ca jurnalisti. Vrem sa deschidem din ce in ce mai mult emisiunile noastre catre interventiile in direct ale ascultatorilor, astfel incat sa se regaseasca in calitate de parteneri ai nostri, de creatori de programe, de creatori de subiecte jurnalistice. Nu in ultimul rand, ne propunem ca la nivelul fiecarui studio regional sa ne dovedim actori sociali importanti, cu un impact pozitiv. Dorim sa sprijinim, prin campaniile pe care le vom derula, oamenii aflati in necaz. Imi amintesc acum de sprijinul pe care l-am acordat gradinitei din Costinesti dupa furtuna cumplita care a lovit localitatea; imi amintesc de faptul ca, in sudul tarii, ajutam sinistratii care au fost afectati de revarsarile Dunarii. Imi amintesc ca anul trecut am avut o campanie in sudul Moldovei, pe aceasta tema. Imi amintesc, de asemenea, ca la Timisoara am facut lucruri similare, insa mi-as dori ca astfel de necazuri sa nu se mai intample.
– Radio Constanta se aude foarte bine in toata regiunea. Aveti modalitati de fidelizare a locuitorilor din mediul rural?
– Exista o modalitate foarte simpla de a-ti fideliza ascultatorul, si anume aceea de a te gandi tot timpul la el si de a-ti realiza emisiunile pentru el.
– Vor fi in continuare emisiuni cu tematica agrara?
– Vor exista in continuare emisiuni dedicate intregii palete de probleme cu care se confrunta regiunea. Nu putem ignora ca exista o populatie care traieste in mediul rural, nu putem ignora ca exista o populatie urbana. Vom incerca si incercam prin programele noastre sa raspundem problemelor pe care acestia le au, sa raspundem asteptarilor lor.
Nu este lipsit de importanta nici faptul ca ne propunem sa fim si un motor al schimbarii, pentru ca anul 2007 inseamna aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. In Uniunea Europeana notiunea clasica de taran a capatat alte valente. Vorbim despre un fermier, despre o persoana care are acces la informatii, despre o persoana cu deschidere, mobila, care nu ramane numai in localitatea in care s-a nascut. Ne propunem sa fim acest motor al schimbarii de mentalitate la nivelul satului romanesc, ne propunem sa il aducem pe ascultatorul din mediul rural catre tematica urbana, chiar daca vorbim despre urbanul mic, pentru ca aceste schimbari se vor produce cu siguranta la nivelul intregii tari.
– Va rezista radioul public concurentei cu posturile private?
– Va voi raspunde sincer: este o concurenta pe care nu o putem ignora. Nu as vedea-o insa ca pe un tip de concurenta distructiv. In fapt, este vorba despre complementaritate. Am participat recent, la Istanbul, la o reuniune a radiodifuzorilor privati din sud-estul Europei, unde s-a discutat despre impactul aderarii la Uniunea Europeana si despre modul in care am putea noi, mijloacele de informare in masa, sa promovam valorile europene. Am fost singura institutie media publica din Europa invitata la aceasta reuniune, in numele Uniunii Europene de Radio si Televiziune. Am fost singurul purtator de mesaj al unei institutii publice intr-o discutie cu adevarat complementara cu concurentii nostri din mediul privat, si asta spune foarte multe despre misiunea pe care Radio Romania si-a asumat-o la nivelul intregii tari si despre modul in care suntem noi priviti la nivel european. La finalul celor trei zile de dezbateri am ajuns la concluzia ca suntem complementari.
Niciodata radiodifuzorii privati nu vor fi interesati sa difuzeze programe pe care un radio public trebuie sa le difuzeze, pentru ca are menirea sa faca acest lucru. Depinde atat de radiodifuzorii privati, cat si de cei publici sa-si indeplineasca misiunea intr-un mod atractiv pentru populatie. Aceasta este provocarea noastra, a radioului public: cum sa facem sa „impachetam” lucruri aparent plictisitoare sau nefolositoare intr-un mod atraciv si sa determinam, pe termen mediu si lung, schimbari de mentalitate.
Inca din 1928, radioul public si-a asumat aceasta misiune. Chiar daca acum acesta are o conducere tanara, noi intelegem ce inseamna valoarea si traditia si ne asumam aceasta responsabilitate si pentru viitor.
Oamenii au nevoie de repere, de valori, de traditie si de informatii care sa-i pregateasca pentru impactul cu valorile europene, valori care vor fi pozitive, dar vor da navala peste noi. Trebuie sa fim pregatiti sa la acceptam si sa le intelegem astfel incat sa putem sa ramanem cei care suntem, dar sa acceptam si schimbarea.

Cele mai citite

4 idei ingenioase de depozitare pentru chiriașii cu spațiu limitat  

Pentru a oferi o experiență cât mai plăcută, noi și partenerii noștri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și / sau a...

Zelenski declară că războiul cu Rusia se va încheia mai repede sub administrația Donald Trump

Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski a declarat vineri că „războiul se va încheia mai devreme” sub preşedinţia lui Donald Trump, lăudând ultimele sale contacte cu...

Sondajele prezidențiale: Ciolacu și Simion, favoriți pentru turul doi, dar lupta rămâne strânsă

Sondaje recente indică avansul lui Marcel Ciolacu și o competiție acerbă între George Simion și Elena Lasconi pentru locul secund. Discrepanțele între rezultatele diferitelor...
Ultima oră
Pe aceeași temă