Podul care traversează Dunărea între Calafat şi Vidin este într-o stare jalnică deşi a fost inaugurat cu numai patru luni în urmă. Presa română şi bulgară a relatat recent despre o gaură imensă care a apărut în asfalt, pe sensul dintre ţara noastră spre vecini.
Dar ministrul Transporturilor din Bulgaria a admis că situaţia este chiar şi mai grea. „Nu înţeleg de ce presa a relatat doar despre o singură gaură în asfalt, pe podul Calafat-Vidin, când de fapt sunt numeroase gropi şi alte probleme“, a declarat Danail Papazov, potrivit site-ului Novinite.com.
Verificările tehnice realizate de specialiştii bulgari au evidenţiat probleme cu scurgerea apei, care ajunge să se infiltreze în asfalt. „Dacă acest lucru ne poate oferi vreo satisfacţie, partea română a podului este într-o stare mai proastă“, a adăugat Papazov. În plus, pe pod există şi probleme cu iluminatul şi chiar cu semafoarele pentru controlul traficului.
Ministrul bulgar al Transporturilor a declarat că în contract nu există nici o clauză prin care compania care a construit podul, FCC (Spania), să fie obligată să repare eventualele probleme apărute.
Podul Vidin-Calafat face parte din Coridorul paneuropean de transport IV. Valoarea totală a proiectului a fost de 282 milioane de euro, dintre care 106 milioane de euro au fost fonduri europene, restul sumei provenind din finanţări la nivel naţional din cele două ţări vecine şi investiţii private. Proiectul a fost demarat la sfârşitul anilor ’90, dar a fost amânat în mai multe rânduri.
Potrivit unor estimări, peste 415.000 de vehicule vor traversa podul în primul an de operare, iar investiţia urmează să fie amortizată în 12-15 ani, potrivit autorităţilor bulgare. Podul are 1,8 kilometri lungime şi patru benzi rutiere, cale ferată, piste pentru pietoni şi biciclete.