Ordinul de începere al lucrărilor la proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Arad a fost dat de Ministerul Transporturilor. Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a explicat la Curtici că în această săptămână vor demara lucrările la acest proiect. Linia ferată Curtici-Frontieră va fi dublată, iar cea până la Arad va fi reabilitată. Trenurile de călători vor putea circula cu 160 de kilometri la oră, iar cele de marfă, cu 120 de kilometri la oră.
Trenuri de mare viteză
Calea ferată va redeveni căutată deoarece va fi din nou un mijloc de circulaţie rapid şi sigur. Reabilitarea coridorului IV va începe în această săptămână, chiar de la intrarea în ţară, la Curtici. „Ne-am mişcat mult mai rapid decât anticipam. S-a dat ordinul de începere pentru reabilitarea căii ferate care trece prin judeţul nostru”, a declarat arădeanul Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. El spune că lucrările vor fi suportate în cea mai mare parte din fonduri europene, iar valoarea acestora va fi de 315 milioane de euro. Reabilitarea căii ferate va fi realizată de consorţiul Alstom (Franţa)-Swietelsky (Austria) – Astaldi (Italia) – Euroconstruct Trading 98 – Dafora. Lucrările vor dura 27 de luni, iar garanţia va fi de doi ani de zile. Astfel, patronii de la Golden Blitz, care deţin Euroconstruct Trading 98, apropiaţi de PDL, vor avea parte de un nou contract pe bani publici.
Aradul va avea o gară ca-n filme
„La Curtici avem gara cu cel mai mare trafic de marfă şi călători dintre toate vămile feroviare româneşti”, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Aşa a explicat demararea lucrărilor chiar de la Curtici. În cadrul acestui proiect, linia ferată între Curtici şi frontiera cu Ungaria va fi dublată. Un pasaj modern, peste şapte linii de tren va fi ridicat la intrarea în Curtici, pentru ca oraşul să se poată dezvolta. Primele investiţii vizează înlocuirea liniilor de cale ferată pe o distanţă de 43 de kilometri. Gările prin care trece linia de cale ferată vizată vor fi modernizate, vor fi construite pasaje spectaculoase, trenurile de călători vor putea circula cu 160 de kilometri pe oră, iar cele de marfă cu 120 de kilometri la oră.
Staţia CFR Arad va arăta ca-n filme şi va deveni o adevărată gară europeană. Va fi construit un pasaj pietonal de pe strada „6 Vânători”, peste liniile de tren, cu câte o coborâre pe fiecare peron din staţia CFR Arad şi pe platoul din faţa gării. Lifturile şi scările rulante vor facilita accesul călătorilor, iar întreg sistemul de semnalizare existent va fi schimbat cu unul nou şi performant. Pasajul pietonal va avea spaţii comerciale moderne, iar arădenii vor putea veni la cumpărături în zona gării. Proiectul este cofinanţat de Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune, şi de Guvernul României (15%) cu fonduri de la bugetul de stat şi va fi finalizat, conform secretarului de stat Eusebiu Pistru, în anul 2014.