Medicii şi investitorii din domeniul stomatologic au pus la punct o strategie menită le le asigure o sursă constantă de venituri în ciuda crizei economice. Tendinţa a început cu cabinetele private ale unor stomatologi din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu”, care au început să trateze pacienţii din străinătate care aveau nevoie de implanturi. La început, predominau pacienţii care aveau afaceri în România, apoi au început să apeleze la serviciile stomatologilor clujeni şi cunoştinţele lor din Italia, Germania, Spania ori Olanda.
Parteneriat între stomatologi şi agenţii de turism
Oportunitatea a fost valorificată şi de investitorii privaţi. Un exemplu este clinica stomatologică Dental Clinic. Practic, este una dintre cele mai moderne unităţi stomatologice din Transilvania. Unul dintre acţionarii principali ai clinicii clujene, Cristian Baboş, spune că valoarea investiţiei este de peste 400.000 de euro, până în prezent. Clinica stomatologică are în prezent 10 angajaţi, iar până în primăvara anului viitor urmează să ajungă la 30 de angajaţi. „Clinica noastră reprezintă o nouă abordare. Modelul nostru de business este bazat pe nevoile pacientului, nu pe nevoile medicului, aşa cum se întâmplă în alte cabinete medicale”, a spus Cristian Baboş. Clinica clujeană este în curs de certificare ISO. „Vorbim, în primul rând, de certificarea managementului serviciilor medicale şi de cea a managementului calităţii”, a spus Cristian Baboş.”
Avem un parteneriat care se va concretiza, în luna iulie, cu atragerea unui grup de câteva zeci de pacienţi-clienţi din Italia de Nord. Este vorba de aşa-numitul turism stomatologic. Adică, pentru că avem o calitate cel puţin la fel de bună ca şi cea oferită de clinicile stomatologice din Italia, dar preţuri de câteva ori mai mici, vom atrage pacienţi din această zonă”, a spus Cristian Baboş. El are intenţia de a construi un parteneriat cu o agenţie de turism, care să ofere pachete complete de servicii, de câte două săptămâni, pentru occidentali care doresc să practice turismul stomatologic. În special, este vorba de operaţii cu valoare ridicată, precum implanturilor.
Pacienţii care vor veni din străinătate vor beneficia, în aceste pachete, de intervenţii medicale, cazare, masă, dar şi de vizite în muzee, în Salina Turda ori de intrări la diferite evenimente culturale. „Deocamdată, nu am ales agenţia de turism cu care vom lucra. Vom face, cel mai probabil, o selecţie de oferte”, a spus Cristian Baboş. El a adăugat că vizează şi clienţi din Austria, Germania şi Marea Britanie, ţări în care compania clujeană are diferiţi parteneri, care pot promova serviciile oferite de medicii clujeni.
Investiţii prognozate
Nu doar Dental Clinic se gândeşte să atragă străinii care vor să se trateze în România. Ministrul Sănătăţii, Attila Cseke, a recomandat şi altor unităţi să încerce să facă acest lucru. Una dintre aceste investiţii va fi spitalul univeristar privat Pelican, care va fi inaugurat anul viitor. Managerii lui vor să devină concurenţii celebrei clinici AKH din Viena, locul unde se tratează şi celebrităţile din România.