» In numai doua zile politistii de frontiera au descoperit trei autoturisme incarcate cu peste 3.000 pachete
» Produsele din tutun ajung in Romania ascunse in cisterne sau rezervoarele camioanelor.
» Granitele cu Republica Moldova, Ucraina si Bulgaria sunt principalele zone de "impact" intre contrabandisti si blocul UE.
Luna de foc pentru politistii de frontiera dobrogeni. Actionand in baza unor informatii privind existenta unor transporturi clandestine de tigari din Republica Moldova, oamenii legii au pus la punct o operatiune de interceptare a "carausilor" in judetele Constanta si Braila. In primele doua zile ale acestei luni au fost descoperite trei cazuri de contrabanda. Trei barbati incercau sa plaseze pe piata neagra nu mai putin de 3.138 pachete de tigari marcile BM International, More, Winston, L&M, MT si Plugarul. Cum in nici unul dintre cazuri cei in cauza nu au putut prezenta documente de provenienta a marfii, intreaga cantitate de produse din tutun a fost retinuta. Politistii detin informatii despre existenta unor filiere bine puse la punct care "exporta" cantitati mari de tigari din Republica Moldova si Ucraina spre granita de est a Uniunii Europene. Cel mai des este utilizata metoda "capac". Tigarile sunt ascunse in containere sau cutii incarcate cu diferite produse, iar la o prima verificare politistii nu gasesc decat marfa trecuta in acte.
Membrii filierelor dau dovada in unele cazuri de o imaginatie iesita din comun. Oamenii legii au descoperit mii de pachete atent plasate in cisterne incarcate cu carburanti. "Tigarile ajung in depozitele clandestine si apoi in cantitati mici iau drumul pietelor", a precizat agent Marius Niculescu, purtatorul de cuvant al Directiei Politiei de Frontiera Constanta. Asa cum am mentionat mai sus, cei care plaseaza tigarile pe pietele interne sunt cu toul alte persoane decat cele care le trec peste granita. Pe langa transportul rutier, traficantii utilizeaza de multe ori cu succes rutele fluviale. Acestea sunt la fel de bine puse la punct, cu locuri special amenajate pentru depozitare si preluare a marfurilor de la convoaiele aflate in mars.