16.5 C
București
joi, 19 septembrie 2024
AcasăSpecialInspecţie ministerială de campanie în vestul ţării

Inspecţie ministerială de campanie în vestul ţării

Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a vizitat şantierele autostrăzilor şi centurilor din zona Satu Mare-Timişoara, acolo unde i-a lăudat, dar şi ameninţat pe constructori.

 

Noul ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, şi-a petrecut week-end-ul trecut pe traseul Satu Mare-Timişoara, acolo unde a verificat stadiul lucrărilor la autostrăzile şi şoselele de centură din zonă. Concluziile vizitei sale au fost prezentate, ieri, la Timişoara, acolo unde oficialul de la minister a vorbit de faţă cu candidatul USL la primăria oraşului de pe Bega, Nicolae Robu, „pentru care pun pariu că va deveni primarul Timişoarei”, conform lui Silaghi. Ministrul a fost mulţumit de lucrările la şoseaua care leagă Oradea de Arad, dar a atras atenţia asupra ritmului lent în care înaintează acestea în judeţul Satu Mare.

„Zilele trecute am fost pe traseul Satu Mare-Oradea-Arad-Timişoara, unde am văzut companii care îşi fac datoria. Fără să dau nume, pe Drumul Naţional 79, care leagă Oradea de Arad, duminică, la ora 16:00, se lucra cu toate forţele. În acelaşi timp, chiar dacă era vreme bună de lucru, la Vama Halmeu utilajele stăteau, deşi termenul de execuţie este destul de apropiat. Cred că acolo vom avea probleme. În general, unde am observat nereguli, vor urma şi sancţiuni, pentru că nu putem închide ochii în faţa celor care nu îşi respectă contractele”, a declarat oficialul de la minister. Ovidiu Silaghi a dat drept exemplu negativ Clujul, acolo unde a făcut prima sa vizită din acest mandat. Ministrul Transporturilor s-a referit, mai apoi, şi la şoseaua de centură a Timişoarei, care aşteaptă să fie terminată.

Clujul are pod de desene animate

„Prima mea vizită oficială a fost făcută la Cluj, acolo unde am fost la şoseaua de centură, o lucrare recepţionată, dar cu un pod de desene animate. Începe şi se termină brusc, nu duce niciunde. Mai am destul semnale de genul acesta şi în alte zone. Pe de altă parte, ştiu că şi timişorenii aşteaptă închiderea şoselei de centură, dar nu avem finanţare deocamdată pentru acest lucru. Norocul este că studiul de fezabilitate există şi dorim să lansăm acest proiect, chiar dacă nu avem cum să îl terminăm în şase luni, dar îl vom pune pe tapet. Centura este o prioritate pentru noi”, a mai spus Silaghi. După ce a expus priorităţile guvernamentale în ceea ce priveşte infrastructura din vestul ţării, ministrul a trecut la transmiterea de planuri politice. Unul dintre acestea are mari şanse să fie realizat dacă Nicolae Robu, liderul PNL Timiş, va câştiga primăria Timişoarei la alegerile de luna viitoare.

„În perioada următoare, vrem să recuplăm Timişoara şi judeţul Timiş la actul politic guvernamental. Timişoara a fost o lungă perioadă departe de Guvern şi cred că este momentul unei apropieri. Această reconectare este un obiectiv important pentru PNL şi USL şi un exemplu bun în acest sens este numirea consilierului judeţean PNL Timiş, Sorin Supuran,  în funcţia de director al Autorităţii Rutiere Române, care are şi rang de secretar de stat.  Nu vom decupla Timişoara de la fondurile guvernamentale, pentru că oricum mergem pe convingerea că Nicolae Robu va deveni primarul oraşului”, a mai declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.

Gara de Nord, renovată?

Unul dintre proiectele noului ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, este şi terminarea renovării Gării de Nord din Timişoara. În acest moment, proiectul este blocat de cinci ani în instanţă, iar în 2013 se vor împlini 10 ani de la punerea sa pe hârtie. Atât Silaghi, cât şi Robu, au promis că vor face totul pentru ca una dintre cele mai mari gări din vestul ţării să fie renovată. În acest moment, există un litigiu în instanţă între  Compania Naţională de Căi Ferate şi o firmă din Israel, care ar fi trebuit să execute lucrările. Întregul proiect de renovare a Gării de Nord trebuia terminat în anul 2007.

Redactia
Redactiahttps://romanialibera.ro
România Liberă este o publicație tipărită și online pentru politică, afaceri și avocați, care acoperă anunțuri pentru litigii majore, tranzacții și probleme de reglementare. A fost fondată în 1877, în România. RL este o publicație de ultimă oră și unul dintre cele mai cunoscute cotidiene la nivel mondial, în principal ca voce a opoziției împotriva autocraților și a fostei Securități. Printre autorii și cititorii noștri se numără cea mai mare organizație filantropă, Fundația pentru o Societate Deschisă din SUA, precum și editorialiști internaționali celebri, profesori de știință și de drept din întreaga lume. În 2009, RL publica săptămânal un supliment de opt pagini cu articole în limba engleză din New York Times, astăzi publică cele mai noi videoclipuri și știri internaționale. Cu sediul în București, RL numără în prezent 50 de colaboratori, agenți și jurnaliști.
Cele mai citite

Banca Națională a Republicii Moldova menține rata dobânzii la 3,60% pentru a treia oară consecutiv

Banca Națională a Republicii Moldova a decis menținerea ratei dobânzii de bază la 3,60% pentru a treia oară consecutiv, a anunțat joi Biroul de...

Nicolae Ciucă cere autorităților să fie pregătite pentru viitura care vine pe Dunăre

Preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, a făcut un apel, joi seara, la autorităţile centrale şi la cele locale din judeţele dunărene să se pregătească pentru...

Hackerii iranieni au trimis informații despre campania lui Trump, în tabăra democraților

Un purtător de cuvânt al campaniei vicepreședintelui Kamala Harris a spus că doar „câteva persoane au fost vizate de aceste e-mailuri” Hackerii iranieni au luat...
Ultima oră
Pe aceeași temă