» Procurorii anticoruptie vor ancheta taierea ilegala a liniei ferate Oradea-Dobresti-Rogoz.
» Printre acuzati se numara si un fost candidat la Senat.
Pocurorii parchetului de pe langa Judecatoria Beius au trimis DNA-ului dosarul deschis pe numele lui Virgil Capris Teodorescu, fostul candidat al PNG Bihor la Senat si pentru functia de presedinte a Consiliului Judetean Bihor, acuzat ca a taiat si a vandut ilegal, prin firma sa, SC Capris SA, sine de cale ferata de pe ruta Oradea – Dobresti – Rogoz. Procurorii au stabilit ca prejudiciul cauzat de acesta a fost de peste un milion de euro, iar de astfel de cazuri se ocupa DNA. "Pana in momentul in care am tranferat dosarul DNA-ului, am descoperit ca persoana respectiva s-a folosit de documente false pentru a obtine proprietatea, in anul 2000, pe liniile de cale ferata de pe ruta Oradea – Beius – Vascau. Apoi, uzand de acest drept de proprietate obtinut prin fals, a inselat doua firme care au cumparat de la el, spre dezmembrare, sinele de pe ruta Dobresti – Rogoz si Oradea Est – Rogoz", a declarat prim-procurorul Parchetului de pe langa Judecatoria Beius, Gligor Sabau.
Ioan Moldovan, seful DNA Oradea, a confirmat pentru "Romania libera" existenta dosarului pe numele lui Virgil Capris Teodorescu. Procurorii au inceput ancheta la dosarul furtului de bucati de cale ferata de pe tronsonul Dobresti-Rogoz la inceputul acestei luni. Autoritatile au oprit atunci lucrarile de dezmembrare a liniilor de cale ferata de pe tronsonul Dobresti – Rogoz si au confiscat trei kilometri de cale ferata.
Anchetatorii au inceput cercetarile in acest caz, din luna ianuarie, in urma unor sesizari primite din partea CFR SA – Regionala Cluj, sesizata la randul ei de Ioan Marfici, liderul CNSRL Fratia Bihor.
"Ce se intampla acolo, la Dobresti, este atentat la siguranta transportului feroviar si chiar a sigurantei nationale, avand in vedere faptul ca aceasta cale ferata face parte din strategia nationala de aparare", a subliniat Marfici.
Marfici a prezentat o lege aprobata de Regatul Romaniei in anul 1932 care "ratifica doua conventii din 2 aprilie 1932 privitoare la trecerea in patrimoniul statului roman liniile ferate a noua societati anonime de cai ferate locale". In aceasta a fost inclusa si calea ferata Oradea – Beius – Vascau, cu tronsonul Dobresti – Rogoz.