26.6 C
București
sâmbătă, 28 septembrie 2024
AcasăSpecialHalta DNA pe linia ferata Oradea - Rogoz

Halta DNA pe linia ferata Oradea – Rogoz

» Procurorii anticoruptie vor ancheta taierea ilegala a liniei ferate Oradea-Dobresti-Rogoz.
» Printre acuzati se numara si un fost candidat la Senat.

 

Pocurorii parchetului de pe langa Judecatoria Beius au trimis DNA-ului dosarul deschis pe numele lui Virgil Capris Teodorescu, fostul candidat al PNG Bihor la Senat si pentru functia de presedinte a Consiliului Judetean Bihor, acuzat ca a taiat si a vandut ilegal, prin firma sa, SC Capris SA, sine de cale ferata de pe ruta Oradea – Dobresti – Rogoz. Procurorii au stabilit ca prejudiciul cauzat de acesta a fost de peste un milion de euro, iar de astfel de cazuri se ocupa DNA. "Pana in momentul in care am tranferat dosarul DNA-ului, am descoperit ca persoana respectiva s-a folosit de documente false pentru a obtine proprietatea, in anul 2000, pe liniile de cale ferata de pe ruta Oradea – Beius – Vascau. Apoi, uzand de acest drept de proprietate obtinut prin fals, a inselat doua firme care au cumparat de la el, spre dezmembrare, sinele de pe ruta Dobresti – Rogoz si Oradea Est – Rogoz", a declarat prim-procurorul Parchetului de pe langa Judecatoria Beius, Gligor Sabau.

Ioan Moldovan, seful DNA Oradea, a confirmat pentru "Romania libera" existenta dosarului pe numele lui Virgil Capris Teodorescu. Procurorii au inceput ancheta la dosarul furtului de bucati de cale ferata de pe tronsonul Dobresti-Rogoz la inceputul acestei luni. Autoritatile au oprit atunci lucrarile de dezmembrare a liniilor de cale ferata de pe tronsonul Dobresti – Rogoz si au confiscat trei kilometri de cale ferata.
Anchetatorii au inceput cercetarile in acest caz, din luna ianuarie, in urma unor sesizari primite din partea CFR SA – Regionala Cluj, sesizata la randul ei de Ioan Marfici, liderul CNSRL Fratia Bihor.

"Ce se intampla acolo, la Dobresti, este atentat la siguranta transportului feroviar si chiar a sigurantei nationale, avand in vedere faptul ca aceasta cale ferata face parte din strategia nationala de aparare", a subliniat Marfici.
Marfici a prezentat o lege aprobata de Regatul Romaniei in anul 1932 care "ratifica doua conventii din 2 aprilie 1932 privitoare la trecerea in patrimoniul statului roman liniile ferate a noua societati anonime de cai ferate locale". In aceasta a fost inclusa si calea ferata Oradea – Beius – Vascau, cu tronsonul Dobresti – Rogoz.

Cele mai citite

Germania și Franța cer amânarea controalelor biometrice la frontierele UE, invocând riscul de haos pentru călători

Germania și Franța au notificat Comisia Europeană că noul sistem de controale biometrice la frontierele Uniunii Europene nu este pregătit pentru implementare, relatează Financial...

Visul Î.P.S. Ciolacu – Academia Catavencu

Î.P.S. Marcel Ciolacu… Nu, nu a trecut la cele bisericești. Î.P.S. înseamnă Întâiul Președinte Simigiu. Așadar, Î.P.S. Marcel Ciolacu a avut un vis....

S-a găsit soluția ca platforma X să reînceapă să funcționeze în Brazilia

Platforma de social media X, deținută de Elon Musk, trebuie să achite o ultimă amendă în valoare de 10 milioane de Reais (aproximativ 1,9...
Ultima oră
Pe aceeași temă