Cladirile statiilor CFR din majoritatea localitatilor aradene se degradeaza pe zi ce trece, unele dintre acestea ajungand sa fie ruine, iar altele s-au transformat in adaposturi pentru boschetari. Imaginea dezolanta din gari ii determina pe multi dintre calatori sa astepte trenul in apropierea caii ferate, multi dintre pasageri sustinand ca le este teama sa se adaposteasca in cladirile respective.
Tigle furate, geamuri sparte, tencuiala cazuta, balariile de aceeasi inaltime cu cladirea, aceasta este imaginea care a pus stapanire pe majoritatea statiilor CFR aradene. Satui sa mai trimita petitii sefilor Regionalei din Timis a Companiei de Cai Ferate, care intotdeauna raman fara raspuns, primarii din localitatile in care garile stau sa se darame ridica din umeri in semn de neputinta.
Un exemplu este statia CFR din comuna Graniceri, care nu a mai fost reparata de zeci de ani, ceea ce i-a fa-cut pe sefii administratiei locale sa o caracterizeze ca fiind „amarata”. De asemenea, cladirea haltei din satul vecin, Siclau, este aproape daramata. Totodata, cladirea statiei CFR din comuna Halmagiu este una dintre cele mai vechi din judet.
De asemenea, in comuna Bocsig, gara este total neingrijita, iar in satul apartinator, Rapsig, halta este bogat „decorata” cu balarii. Totodata, cladirile statiilor CFR din satele Paulian si Berindia sunt intr-o stare de degradare avansata. Si gara din comuna Felnac este in paragina, fara geamuri, usi, scaune, sala de asteptare, transformandu-se cu timpul in adapost pentru boschetari.
Prefectul judetului, Cristian Stra-gea, a afirmat ca traditia CFR-istilor aradeni este periclitata de un mana-gement deficitar al celor de la Re-gionala din Timisoara, in subordinea careia se afla aceste gari. „Le-am trimis in nenumarate randuri invitatii de a sta la masa dialogului, insa am fost tratat cu o lipsa totala de respect”, a adaugat Stragea.