Liberalii de la Constanta si-au exprimat, duminica, punctul de vedere cu privire la posibila fuziune cu Partidul Democrat. Ieri a fost randul democratilor din municipiul Constanta sa vorbeasca despre acest subiect fierbinte. Presedintele organizatiei municipale, deputatul Laurentiu Mironescu, a declarat ca decizia celor peste 20 de filiale liberale care sunt de acord cu fuziunea, dar numai cu respectarea anumitor conditii, nu este graitoare. Trebuie asteptat pana cand toti liberalii din tara isi vor spune parerea cu privire la unificarea celor doua partide. „Exista mai multe lucruri care ne unesc si mai putine cele care ne despart”, este de parere Mironescu, adeptul fuziunii, proiect politic inscris pe un culoar european. Deputatul a recunoscut ca liberalii au alta cultura politica, situata in zona de centru dreapta a spectrului, tin la valorile inscrise in istoria lor la care le este greu sa renunte. Numai ca fuziunea este ceruta de electorat, cel care a simtit ca formula in care PNL si PD au concurat in campania electorala este cea castigatoare. Democratii trebuie sa hotarasca insa daca se vor mula pe solicitarea liberalilor de a le imbratisa doctrina. Ambele parti trebuie sa accepte compromisuri, sa niveleze divergentele de opinii pentru crearea unei formatiuni care sa se rodeze si sa-si faca imagine pana la alegerile locale si generale. Mironescu este constient ca responsabilitatea ce apasa pe umerii ambelor parti este foarte mare, dar nu crede ca formatiunea rezultata prin fuziune va obtine mai putine voturi. Democratii au lansat o oferta, iar problema se va rezolva pana la urma. Cele doua parti vor gasi calea care sa impace pe toata lumea in asa fel incat electoratul sa renunte la social-democrati. Deputatul Laurentiu Mironescu a conceput, impreuna cu Radu Dragus de la Botosani, un proiect de amendare a Codului Fiscal. Este cunoscut faptul ca pe vremea cand Traian Basescu s-a aflat la conducerea Ministerului Transporturilor se gasise o modalitate de finantare a lucrarilor la infrastructura. Mironescu considera ca o parte din sumele reprezentand accize pentru benzina, motorina si uleiuri minerale ar putea fi folosita la finantarea lucrarilor de realizare a drumurilor.