– Lucrarile pe portiunea Tarnaveni – Blaj trebuie terminate pana la sfarsitul anului
lucrarile de reabilitare si modernizare a asa-numitului "Drum al vinului", care face legatura intre Tarnaveni si Blaj, merg in ritm de melc, cel putin in judetul Mures. Astfel, dupa cum spune chiar seful Directiei de Programe Europene din Consiliul Judetean Mures, Valer Bataga, desi lucrarile trebuie sa se finalizeze pana pe 30 noiembrie, pana acum in judetul Mures acestea au fost realizate doar in proportie de 8%.
"In momentul acesta, nu pot sa-mi exprim un punct de vedere (referitor la respectarea termenelor de finalizare – n.r.). Intre Ministerul Dezvoltarii si constructor exista incheiat un contract de executie cu drepturi si obligatii. Acolo scrie ce rezulta din nerespectarea obligatiilor de catre parti", a declarat Bataga, care crede, insa, ca inca mai exista timp fizic pentru realizarea proiectului legat de "Drumul vinului" care se intinde, in Mures, pe 12,2 kilometri, iar in judetul Alba pe 25 de kilometri.
Valoarea intregului proiect este de 9,6 milioane de euro. Potrivit sefului Directiei de Programe Europene din Consiliul Judetean Mures, Valer Bataga, valoarea proiectului pe raza judetului Mures se ridica la 3,75 milioane de euro, din care 344.000 de euro reprezinta cota de cofinantare de la bugetul judetean, iar restul fondurilor sunt asigurate din fondurile de preaderare oferite de Uniunea Europeana.
Drumul Vinului a pornit ca un plan de unire a podgoriilor din zona Jidveiului si Cetatea de Balta cu vechile podgorii muresene de pe zona Tarnavelor printr-o investitie realizata in parteneriat de Consiliul Judetean Mures si Consiliul Judetean Alba. Drumul Vinului este un proiect ce are ca obiectiv promovarea turismului culinar in Romania.
Proiecte asemanatoare au fost pornite si in Banat, Moldova si Muntenia. Firma care executa lucrarile in judetele Mures si Alba este din Portugalia.
PRECEDENT
Drumul Vinului nu este singurul proiect de infrastructura din domeniul turismului finantat de Uniunea Europeana si in care constructorii au inregistrat intarzieri in executarea lucrarilor. Cel mai cunoscut caz este cel in care Comisia Europeana a alocat bani pentru reabilitarea statiunilor Luna Ses si Borsa, din judetele Satu Mare, respectiv Maramures. Licitatia internationala de executie a fost castigata de firma greceasca Efklidis, care nu a respectat contractul. In cele din urma, grecii au pierdut lucrarea.