– Franti Itul este aproape de a scapa de inca un dosar penal
Controversatul om de afaceri albaiulian, Franti Itul, este aproape de a mai scapa de un dosar penal. Tribunalul Alba a pronuntat recent o hotarare de restituire catre Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT) a dosarului in care Franti Itul era judecat pentru contrabanda cu cafea. Cauza este acum la Curtea de Apel Alba Iulia care urmeaza sa pronunte sentinta in recursul formulat de Parchet.
Operatiunea in care a fost cercetat si trimis in judecata Franti Itul, alaturi de alti trei inculpati (Cristian Ilie Han, Gheorghe Ciuca si Filip Popescu) a fost numita de politisti si procurori "Metropol" si a fost declansata la inceputul lunii martie 2006. S-a derulat in patru judete si a implicat mai mult de 100 de politisti. Numai in judetul Alba au fost facute 12 perchezitii, acasa la unii dintre suspecti, dar si la sediile unor societati comerciale. Itul a si fost arestat la vremea respectiva, dar a fost eliberat dupa doua luni. Cercetarile au durat 14 luni. In iunie 2007, procurorii au propus trimiterea in judecata a inculpatilor pentru savarsirea infractiunilor de initiere si constituire a unui grup infractional nestructurat, contrafacerea, folosirea si punerea in circulatie, fara drept, a unei marci notorii, inselaciune in conventii, inselaciune cu privire la calitatea marfurilor.
In rechizitoriu, procurorii au descris modul in care omul de afaceri a cumparat cafea ieftina din Olanda, a "transformat-o" in cafea de calitate superioara si a revandut-o.
Anchetatorii au calculat ca, in total, inculpatii au practicat aceasta metoda de "reambalare" pentru aproape 14.000 de pachete de cafea a cate 500 de grame. Cafeaua falsificata a fost vanduta in mai multe judete ale tarii.
PARCHET
"Itul Franti a importat cafea marca Metropol Groundmerk, care era de calitate inferioara. Pentru a o putea vinde mai usor si la un pret mai bun acesta a luat rezolutia infractionala de a rupe ambalajele de cafea Metropol de pe pachetele importate si de a confectiona, reambala si vinde aceasta cafea, in ambalaje noi, purtand marca Amaroy, beneficiind astfel de toate avantajele materiale ce ar decurge din aceste manopere: adaosuri comerciale mari, posibilitate de comercializare mai rapida si mai usoara."