4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024
AcasăSpecialCum poate fi revitalizat transportul pe Dunăre

Cum poate fi revitalizat transportul pe Dunăre

În ultimii ani, porturile româneşti de la Dunărea Maritimă se confruntă cu o scădere a volumului de mărfuri operate portuar, principala cauză fiind criza economică. În scopul adoptării unor măsuri care să determine o creştere a volumului de mărfuri operate în porturile dunărene, Administraţia Porturilor Dunării Maritime(APDM) Galaţi a iniţiat organizarea unor întâlniri lunare cu operatorii portuari şi firmele de shipping, în cadrul acestor întâlniri urmând să fie  identificate problemele cu care se confruntă societăţile din navigaţie. La prima întâlnire, organizată la sediul APDM Galaţi, au participat reprezentanţi de la Portul Bazinul Nou şi Portul Docuri din Galaţi, Idu Shipping Galaţi, Mario Santanela Galaţi, MGM Marine Shipping Constanţa, Navlomar Maritime Constanţa şi Sea Horse Maritime Constanţa.

Soluţiile, identificate de portuari

În cadrul discuţiilor, au fost identificate problemele cu care se confruntă operatorii din porturile Sulina, Tulcea, Brăila şi Galaţi, aflate în jurisdicţia APDM Galaţi. Operatorii portuari au solicitat ca taxa de tranzitare a Canalului Sulina să fie mai mică decât cea a Canalului Bâstroe, în condiţiile în care, în prezent, aducerea unui convoi la Galaţi prin canalul ucrainean este cu 30.000 de euro mai ieftină decât tranzitarea Canalului Sulina. A mai fost cerută şi eliminarea taxei de escală pentru navele care tranzitează porturile româneşti, menţinându-se doar cea de operare. Armatorii şi operatorii portuari au solicitat şi modificarea regulamentului privind controlul vamal al documentelor şi gratuitate în zona de ancorare. În privinţa pilotajului pe Dunăre, operatorii au semnalat faptul că deşi a fost ridicată interdicţia de a se naviga pe timp de noapte, în aval, pe sectorul de la Mila Marină 34 până la Bara Sulina, comandanţii nu navigă în timpul nopţii. A mai fost cerută eliminarea taxei de asistenţă, cel puţin pentru situaţiile în care nu este necesară prezenţa remorcherului destinat acestui scop, costurile suportate de armator reducându-se cu cel puţin 1.000 de euro pentru fiecare manevră. Au mai fost discutate aspecte legate de bunkerajul naval, alimentarea cu apă potabilă a navelor ancorate în Portul Galaţi, necesitatea stabilirii unei dane de aşteptare a navelor, dotarea cu amortizoare de cauciuc a cheurilor din Portul Mineralier.

Întâlnirile vor fi organizate lunar

„Necesitatea acestor întâlniri, care vor fi organizate lunar la sediul APDM Galaţi, vine ca răspuns la activitatea redusă a transporturilor în zona porturilor Dunării Maritime şi Fluviale, din dorinţa de a identifica care sunt problemele ce apar în acest sector de activitate, dar şi în vederea colaborării pentru a veni împreună cu propuneri de îmbunătăţire a situaţiei existente în acest sector de activitate. Concluziile întâlnirii cu operatorii şi armatorii vor fi inserate într-un document oficial, semnat de cei prezenţi, iar problemele ridicate vor face obiectul unor întâlniri a reprezentanţilor APDM Galati cu factori centrali şi locali interesaţi în soluţionarea acestora”, a declarat purtătorul de cuvânt al APDM, Gina Mirea.

 

Cele mai citite

ONG-urile cer politicienilor să protejeze facilitățile fiscale: „Ne temem pentru viitor”

Organizațiile non-profit din România au lansat un apel către clasa politică, solicitând o poziție publică și transparentă cu privire la legislația care sprijină sectorul...

Serviciile de piață domină economia: cele mai multe întreprinderi și salariați

Mai mult de jumătate dintre întreprinderile active din România (52%) au fost anul trecut în domeniul Serviciilor de piață, sector care a raportat și...

ONG-urile cer politicienilor să protejeze facilitățile fiscale: „Ne temem pentru viitor”

Organizațiile non-profit din România au lansat un apel către clasa politică, solicitând o poziție publică și transparentă cu privire la legislația care sprijină sectorul...
Ultima oră
Pe aceeași temă