Serviciul de Gestionare a Câinilor fără Stăpân din subordinea Primăriei Sibiu şi fundaţia Animal Life au pus la punct un proiect pentru educarea copiilor din şcolile sibiene în ceea ce priveşte câinii comunitari. „Proiectul ne-a fost propus de Serviciul de Gestionare a Câinilor fără Stăpân din cadrul Primăriei Sibiu şi am fost extraordinari de încântaţi să luăm parte la educarea copiilor, în speranţa că generaţiile ce vor veni vor avea conştiinţă civică faţă de cea de acum” a afirmat Andreea Rosetti, preşedinte Fundaţia Animal Life.
S-a făcut un plan de lecţie ca la carte, care să respecte toate normele pedagogice, cu concursuri cu întrebări, scenete de teatru, foarte potrivit pentru a capta atenţia copiilor. Iar Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” a oferit tot sprijinul acestui proiect. Cu 10 minute înaintea orei, pe coridor, zeci de copilandrii gureşi ca un stol de vrăbiuţe trăiesc o forfotă continuă, ca în orice pauză. Sandwich-uri, cornuri şi iaurturi trec dintr-o mână într-alta. 10 minute de libertate, după care începe ora. Micuţii de clasa a patra au rupt primii tăcerea cu un „bună ziua” ca la carte. Pentru destinderea atmosferei, lecţia a început cu o conversaţie lejeră: „Copii, vă plac căţeii?” 16 perechi de mâini aruncate în sus şi un „da” general risipeşte toate emoţiile iar lecţia poate începe. Asistenţii Flix şi Zizi, doi căţeluşi şozi şi foarte coloraţi au împarţit copiii în două echipe pentru un concurs grilă. Întrebările au, de cele mai multe ori un răspuns evident.. Prima lecţie le-a demonstart organizatorilor că elevii sunt mai bine pregătiţi decât se credea. Aceştia ştiau de ce câinii se vaccinează, de ce e important să aibă carnet de sănătate, cum şi cu ce trebuie hrăniţi, unde trebuie adăpostiţi.
Lecţie prin teatru
Unul din obiectivele principale ale „profesorilor” a fost să-i înveţe pe elevi cum să se comporte în preajma câinilor de pe stradă, o lecţie necesară pentru toată lumea. Totodată au fost educaţi să nu le chinuie şi, dacă pot, să le şi ajute.Lecţia despre animale a fost urmată de o mica scenetă. Patru norocoşi au fost scoşi în faţa clasei iar o codană cu ochi jucăuşi a primit rolul câinelui. Micuţa a fost super încântată să stea în patru labe şi să latre la ceilalţi trei colegi ai săi. Doi dintre elevi au primit rolul copilului rău, unul dă cu piatra după câine, altul dă cu piciorul după el. Doar cel de-al treilea are o „abordare corectă” a situaţiei. Sceneta s-a încheiat cu bine şi în ropote de aplauze. La final de lecţie, fiecare dintre ei a primit o foicică de hârtie pe care să scrie care crede el că sunt soluţiile pentru problema câinilor comunitari. Cel mai drăguţ mesaj: „avem încredere în voi”. După 45 de minute de educaţie civică, puştanii au învăţat că problema câinilor de pe stradă nu se rezolvă cu bâta sau ciocanul, ci că ei trebuie să înveţe să se protejeze dar să întoarcă şi ei serviciul animalelor, să fie şi omul cel mai bun prieten al câinelui.