» O initiativa apreciata de specialisti a cazut din cauza orgoliilor politicienilor. Astfel, Compania aeroportuara "Banat" va ramane doar in stadiul de propunere, desi atat Aradul, cat si Timisoara ar fi avut numai de castigat. Proiectul a esuat din cauza divergentelor politice.
Ministerul transporturilor ar fi dorit, pentru rentabilizarea aeroporturilor din Arad si Timisoara, sa infiinteze Compania aeroportuara "Banat". In cadrul ei, urmau sa devina actionari Ministerul Transporturilor, consiliile judetene din Arad si Timis si primariile din cele doua municipii resedinta de judet. Aeroportul din Arad ar fi functionat mai mult in sistem cargo si low-cost, in timp ce cel din Timisoara s-ar fi axat pe cursele de pasageri. "Prin crearea noii companii ar fi existat o coordonare a proiectelor de dezvoltare mult mai buna. Acum, pentru a atrage operatorii, ambele aeroporturi scad pretul, ajungand sa functioneze in acest fel in pierdere. Daca vor face parte din aceeasi companie, pretul va fi unitar si ambele se vor dezvolta", a declarat primarul Aradului, Gheorghe Falca, un sustinator al proiectului.
Scandalul a inceput in momentul in care Guvernul a solicitat administratiilor locale si judetene din cele doua judete sa-si manifeste optiunea daca vor sa devina actionare in viitoarea societate comerciala care va administra aeroporturile din cele doua orase. Politicienii timisoreni au dat vina pe secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, care este aradean, ca ar vrea sa dea conducerea aeroportului din Timisoara pe mana aradenilor. Consilierii locali aradeni spun ca nu vor intra in lupta politica declansata de politicienii din Timisoara si ca nu vor accepta ca Primaria sa devina actionar al Companiei "Banat". "Dorim, prin acest gest, sa aratam ca nu avem nici cel mai mic interes in a intra in actionariatul Companiei Aeroportuare «Banat». Sa nu mai spuna timisorenii ca acest lucru se face la presiunea Aradului, ca-l avem pe Eusebiu Pistru secretar de stat in Ministerul Transporturilor si asa mai departe", a declarat Gheorghe Falca.
Insa primarul Aradului a tinut sa le readuca aminte politicienilor timisoreni ca, de fapt, ideea infiintarii Companiei Aeroportuare "Banat" vine in urma unor solicitari mai vechi, tocmai ale timisorenilor. "Le readuc aminte de momentul 2005, cand aeroportul din Timisoara a solicitat sa devina regional. Pentru acest lucru, avea nevoie de minimum trei judete arondate. Carasul a refuzat si nu s-a intamplat nimic. Apoi, in 2006, domnul Berceanu, care atunci era ministrul Transporturilor, a spus ca intentioneaza sa faca la Timisoara un aeroport regional.
In 2007, cand s-a discutat despre Axa de dezvoltare Arad-Timisoara, domnul Ciuhandu a facut o prezentare in care vorbea despre Aeroportul Timisoara-Arad, in care aeroportul aradean urma sa fie coordonat de cel din Timis. Unificarea aeroporturilor a fost prevazuta, in anul 2008, si in programul de guvernare", a explicat Gheorghe Falca.