Politistii constanteni, impreuna cu colegii din judetele Prahova, Ialomita, Calarasi si Giurgiu au participat timp de patru zile la un program de pregatire, intitulat „Security marketing”, sub coordonarea lui Stephan Vaney, expert in Politia de Proximitate, analiza tranzactionala si marketing de siguranta la Politia din Geneva. Acest curs, organizat de Ministerul Administratiei si Internelor si Inspectoratul Judetean de Politie Constanta, face parte dintr-un program amplu demarat intre ministerele roman si elvetian, situat in Programul de aderare la Uniunea Europeana. Expertul elvetian Stephan Vaney a declarat ca politia nu mai poate sa rezolve toate problemele singura, desi ofera prestatii in regim non-stop. „Daca politia asigura interventii prompte pe probleme de siguranta publica, oamenii legii nu se pot implica insa in cazul celor de natura sociala. Astfel, trebuie sa gasim parteneri care sa ne ajute”, a mentionat Stephan Vaney. „Security marketing” este o continuare a conceptului de proximitate care urmareste sa descopere care sunt indatoririle politiei si care sunt marjele de manevra ale acesteia. Ideea principala este gasirea cauzelor infractiunilor si, in colaborare cu parteneri din societate, sa se duca o lupta pentru diminuarea lor. „Marea problema a politiilor din intreaga Uniune Europeana este lipsa efectivelor, din acest motiv prezenta oamenilor legii peste tot este o practica imposibila. Mai mult de atat, daca ne orientam atentia asupra unei probleme, riscam sa omitem alte activitati. Scopul programului Security marketing este de a anticipa aceste evenimente si cu sprijinul autoritatilor locale sa incercam sa le diminuam efectul”, a spus expertul elvetian. Adjunctul Inspectoratului Judetean de Politie Constanta, comisar-sef Adrian Rapotan, a declarat ca in momentul de fata exista un zid intre politie si societate care trebuie daramat si ca, referitor la relatia cu autoritatile locale, protocoalele incheiate dau rezultate foate bune in special in cazul delincventei juvenile.