» Autoritatile din Ucraina sustin ca traficul de pe Canalul Bistroe l-a depasit pe cel de pe canalul Sulina.
» In ceea ce priveste insa cantitatea de marfa transportata, canalul romanesc ramane pe primul loc.
Potrivit informatiilor furnizate recent de directorul Rezervatiei Biosferei Dunarii (RBD) Ucraina, Aleksandr Voloshkevych, in perioada 14 aprilie 2007 – 20 noiembrie 2008, pe canalul Bistroe au circulat 2.805 nave. In aceeasi perioada, conform informatiilor furnizate de conducerea Administratiei Fluviale a Dunarii de Jos (AFDJ) Galati, Canalul Sulina a fost tranzitat de 2.462 nave maritime, care au operat in porturile Braila, Galati, Tulcea – Romania, respectiv Reni si Izmail – Ucraina. "In domeniul transporturilor navelor, exista o axioma potrivit careia marfa aduce nava, nu invers. In plus, avem nevoie in porturile romanesti de servicii moderne. In momentul in care va exista si o conexiune cu o infrastructura moderna, si aici ma refer la drumuri, atunci vom vorbi despre o crestere a traficului maritim pe canalul Sulina", a afirmat directorul AFDJ, Ionel Malenda.
El a mai spus ca, din cauza ca pe Canalul Dunare-Marea Neagra de pe bratul Bistroe nu este posibila navigatia vaselor cu un pescaj mai mare de 5 metri, unele nave se intorc si navigheaza pe Canalul Sulina. Potrivit sursei, Canalul Sulina prezinta avantajul de a putea fi tranzitat de nave cu un pescaj de 7,01 metri. Ca urmare, cantitatea de marfuri ce tranziteaza Canalul Sulina este superioara celei transportate pe Canalul Bastroe, desi numarul navelor contabilizate de ucraineni este mai mare. De altfel, autoritatile din Ucraina refuza sa dea publicitatii tonajul navelor care au tranzitat anul acesta Canalul Bistroe.