1.3 C
București
vineri, 27 decembrie 2024
AcasăSpecial"Ambulanta" Bistrita a ramas cu o singura masina de interventie

„Ambulanta” Bistrita a ramas cu o singura masina de interventie

Statia din municipiul Bistrita a Serviciului Judetean de Ambulanta (SJA) a retras din circulatie, incepand de joi, un numar de 11 masini de Salvare, a caror stare tehnica era necorespunzatoare si punea in pericol siguranta pacientilor si a echipajului.
Dispeceratul institutiei a avut la dispozitie o singura Ambulanta, care apartine, insa, Centrului de Sanatate Teaca, motiv pentru care nu a onorat decat solicitarile pentru urgente deosebit de grave.
Dispecerul de serviciu Dorina Berger a declarat ca a primit o informare din partea serviciului tehnic al SJA prin care i s-a adus la cunostinta ca cele 11 masini nu vor mai parasi parcul auto al institutiei, la dispozitia dispeceratului ramanand un singur autoturism, adus de la unitatea sanitara de la Teaca.
Intrucat joi dimineata Ambulanta a mai fost solicitata si in alte cazuri grave, au fost solicitate masini de la Statia Nasaud si Beclean care au sosit, insa, cu intarzieri de pana la o ora.
Seful serviciului tehnic si aprovizionare al SJA, Mihai Sipos, a declarat ca, ieri dimineata, a transmis o informare conducerii in legatura cu starea tehnica a masinilor si a propus retragerea din circulatie a celor 11 autovehicule cu grave deficiente la sistemul de franare si directie. In jurul orei 8.00, directorul institutiei, Corneliu Toader, a semnat dispozitia prin care acestea urmau sa nu mai pasaseasca statia din motivele mentionate.
„Am adus la cunostinta Directiei de Sanatate Publica si a Casei Judetene a Asigurarilor de Sanatate situatia financiara cu care ne confruntam si ne-au spus ca vor trimite iar hartii la Bucuresti. Ne-am saturat sa tot trimitem hartii fiindca asta facem de 6 ani si fara nici un rezultat”, a declarat seful SJA, Corneliu Toader. Potrivit acestuia, desi unele masini ale Salvarii ar fi trebuit casate, nu a putut face acest lucru fiindca nu avea cu ce sa le inlocuiasca. Numai pentru reparatii si piese de schimb, institutia are nevoie, in prezent, de peste un miliard de lei vechi.
Directorul executiv al CJAS, Wilhem Szekely, sustine, insa, ca vinovati de situatia creata sunt chiar sefii SJA, care „au raportat mereu la Ministerul Sanatatii ca au 60-70 de masini disponibile”. „Functionarii de acolo nu stiu cum arata Salvarile acestea, ca unele sunt din anii '60, motiv pentru care fac o simpla comparatie a numarului de masini cu populatia judetului. Masinile nu arata asa de 5-6 luni, ci de 6 ani. Trebuiau sa le caseze si sa ceara altele. Nu vad care este solutia acum. Va trebui sa asteptam”, a adaugat sursa citata.

Cele mai citite

Studiu: Peste 27% dintre români sunt pesimiști în legătură cu viitorul

Conform unui sondaj realizat de Reveal Marketing Research, peste un sfert dintre români (27%) se declară pesimiști în privința anului 2025, o creștere de...

Programul de guvernare: 10 măsuri esențiale pentru sprijinirea firmelor

Guvernul propune un program de modernizare economică sustenabilă pentru România, axat pe sprijinirea firmelor, reducerea birocrației și accelerarea digitalizării. Potrivit unei analize Termene.ro, obiectivul...

Republica Moldova aprobă o strategie de apărare pe zece ani: Accent pe securitate și integrarea în UE

Parlamentul Republicii Moldova, dominat de aleşi pro-occidentali, a adoptat joi o strategie de apărare pentru următorii zece ani. Documentul prevede creșterea cheltuielilor pentru apărare,...
Ultima oră
Pe aceeași temă