2.8 C
București
marți, 14 ianuarie 2025
AcasăSpecialDirectorul Administraţiei Porturilor, arestat preventiv

Directorul Administraţiei Porturilor, arestat preventiv

Eugen Bogatu, director în cadrul Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, a fost arestat pentru 29 de zile, luni seara, în dosarul UCM Reşiţa, în care doi directori ai uzinei şi un om de afaceri libanez sunt de asemenea în arest, informează NewsIn.

Decizia nu este definitivă şi poate fi atacată cu recurs.

Eugen Bogatu a fost reţinut, duminică seara, de procurorii DNA şi a fost prezentat luni instanţei supreme, cu propunerea de arestare preventivă.

Acesta este cercetat în dosarul returnării ilegale de TVA în valoare de aproximativ 60 de milioane de euro, în care sunt arestaţi doi directori ai UCM Reşiţa, dar şi omul de afaceri libanez Said Baaklini.

În acelaşi caz, este cercetat şi senatorul PDL Mircea Banias.

Potrivit unui comunicat remis pe 2 decembrie de Direcţia Naţională Anticorupţie, preşedintele Consiliului de Administraţie şi directorul general de la SC UCM Reşiţa SA, Adrian Chebuţiu, şi directorul executiv al aceleiaşi societăţi, Adrian Coriolan Preda, sunt cercetaţi penal pentru evaziune fiscală, asociere în vederea săvârşirii infracţiunii de evaziune fiscală, complicitate la evaziune fiscală şi două infracţiuni de fals intelectual.

De asemenea, cetăţeanul străin Said Baaklini, administrator al SC Libarom Agri SRL Bucureşti, este acuzat de evaziune fiscală, evaziune fiscală în forma tentativei şi  asociere în vederea săvârşirii infracţiunii de evaziune fiscală.

Din ordonanţa de punere în mişcare a acţiunii penale întocmită de procurori a rezultat că în data de 31 august 2010, în urma unei înţelegeri anterioare, SC UCM Reşiţa SA a emis o factură în valoare de 250 de milioane de euro plus TVA către SC Libarom Agri SRL Bucureşti care a cumpărat de la uzina din Reşiţa patru motoare vechi, nefuncţionale, aflate pe stoc de peste 20 de ani.

În realitate, cele patru motoare vechi valorau aproximativ 5 milioane de euro plus TVA, adică de 50 de ori mai puţin. Pentru a da o aparenţă de legalitate operaţiunii de vânzare la preţ supraevaluat, UCM Reşiţa SA a mai încheiat cu firma lui Said Baaklini trei contracte în valoare totală de 245 milioane euro+TVA, care nu au la bază operaţiuni reale, susţin procurorii anticorupţie.

În baza facturii supraevaluate, în luna septembrie 2010, Libarom Agri a şi cerut restituirea de la bugetul de stat a TVA aferente facturii respective, adică, suma de 253.749.507 de lei, echivalentul a 60 de milioane de euro.

Direcotul UCM Reşiţa, Adrian Chebuţiu, a acceptat să semneze contractele sus menţionate şi să dispună facturarea acestora pentru prestaţii fictive, iar directorul executiv, Adrian Preda, a întocmit efectiv  contractele sus menţionate şi a dispus efectiv facturarea sumelor aferente acestora, cunoscând caracterul fictiv al prestaţiilor presupuse de contractele respective, se mai arată în comunicatul DNA.

Pe 26 noiembrie, în Portul Constanţa, marfa cumpărată de Libarom Agri Bucureşti de la uzina din Reşiţa a fost încărcată pe o navă având ca destinaţie Republica Guineea.  Exportul efectiv al mărfurilor (pentru care TVA la export este zero) a fost împiedicat de intervenţia parchetului, precizează DNA.

În noaptea de 27 spre 28 noiembrie, Said Baaklini a fugit din România în scopul de a se sustrage urmăririi penale în cauză.

Cele mai citite

Un bărbat din București este căutat de Poliție după ce a furat trei picioare amputate de la Institutul Cantacuzino

Un bărbat din Bucureşti a furat trei picioare amputate de la Institutul Cantacuzino. Omul a abandonat unul pe drum, după ce probabil şi-a dat...

CSM: Gradul de ocupare al posturilor de magistrați a crescut

Instituția subliniază că reducerea deficitului de magistrați și suplimentarea posturilor de personal auxiliar din instanțe și Parchete reprezintă priorități strategice Consiliul Superior al Magistraturii a...

Rovinieta 2025: Costuri, valabilitate și modificări legislative

Proprietarii vehiculelor surprinse fără Rovinietă riscă sancțiuni, valoarea acestora fiind stabilită în funcție de tipul vehiculului și de durata utilizării ilegale a infrastructurii rutiere Începând...
Ultima oră
Pe aceeași temă