Parlamentul Ungariei a adoptat, marți, mai multe impozite indirecte, care afectează companiile străine, relatează AFP, citată de Hotnews.ro.
O noua "taxa pe sapun" si o extensie a "taxei pe chipsuri" au fost votate de parlamentari, in timp ce "super-taxa" privind veniturile publicitare ale mass-media, perceputa drept un atac la televiziunea privata RTL Klub, si-a vazut rata marginala trecand de la 40 la 50%.
A doua zi dupa o noua manifestare antiguvernamentala la Budapesta, pachetul fiscal a fost adoptat cu 128 voturi pentru si 30 impotriva, intr-o camera dominata de partidul conservator Fidesz al premierului populist Viktor Orban.
Grupul RTL, filiala a gigantului german al presei Bertelsmann, singurul din Ungaria care este vizat de aceasta "supra-taxa" asupra mass-media, a depus luna trecuta un recurs in fata Comisiei Europene, apreciind ca este discriminatorie si ameninta "pluralismul mediatic".
Pachetul prevede o alta masura care va afecta in special societatile straine: o taxa mergand pana la 6% din cifra de afaceri pentru supermarketurile ale caror venituri depasesc 300 de miliarde de forinti (aproape un miliard de euro). Impozitul a fost supranumit "taxa Tesco", dupa numele gigantului britanic al distributiei, care se confrunta cu dificultati in Ungaria.
Cuprinsa initial in aceste masuri, taxa pe internet, care s-a aflat la originea unui val de proteste masive, a fost retrasa in cele din urma la presiunea strazii.
Ungaria a fost nevoita in 2008 sa apeleze la ajutorul FMI si UE pentru a evita intrarea in incetare de plati. Imediat dupa ce a ajuns la putere in 2010, Viktor Orban a luat o serie de masuri pentru reducerea deficitului bugetar, multiplicand aceste "taxe speciale".